campie-jpkt.reismee.nl

Wij doen het niet

Thor lijkt inderdaad op de god van de donder met zijn grote baard maar hij is aardig. Ze hebben het heel druk maar ze gaan proberen er vandaag naar te kijken. Nou dat hopen we dan maar. We zijn hier inmiddels wel uitgekeken. We lopen om te beginnen maar weer een rondje om ons meer om de conditie op peil te houden en Teun en ik doen een rondje Biltema waar we een kleine variant van kubb, een buitenspel, kopen zodat we vanavond kunnen spelen als ons terrein weer verlaten is. En dan is het al 10 uur en gaat de ikea open dus zoef weg zijn onze 3 musketiers om te ontbijten en naar de wifi. Jacco heeft de krant gedownload bij de Esso waar we onze toiletfaciliteiten hebben tijdens openingsuren. Hij leest dat er op Texel een vader is overleden toen hij zijn zoontje wilde redden uit een mui, vreselijk! Dan hebben wij toch niks te klagen hier. We hebben eten, drinken en lol met elkaar en vanavond ook nog stroom en water van de garage dusssss.... ik repareer Pippo want die heeft een flinke nekwond en begin aan het haken van een truitje voor die arme naakte aap ;)
Dan komt onze poolse monteur aangelopen om campie te halen. Om 11.00 uur al!! Hij probeert hem te starten maar hij slaat af en ik vertel hem dat hij eerst moet gloeien. Dat campie een oude man is en dat hij dus even tijd nodig heeft. Hij zegt dat hij dat begrijpt, hij is zelf ook een oude man en dan duren sommige dingen wat langer.... goeoed.....
Ik verlaat campie en hij neemt m mee en wij gaan naar de Ikea, wachten op nieuws....
Na een uurtje gaat jacco terug om te horen hoe en wat. Ze willen alles wat met rem te maken heeft aan beide kanten vervangen. Dat gaat 1668 euro kosten en tenminste 2 dagen voor de onderdelen. Uhhhhh.. alleen het vet is uit de lager en misschien de remblokken verschroeid!! Als ik naar de plastisch chirurg ga voor een ooglidcorrectie wordt ik toch ook niet wakker met cup E en een neuscorrectie. Jacco belt Ane van Koopman/Brouwer, die vraagt een aantal dingen en zegt nieuwe remblokken, vet in t lager en gaan met die banaan. Okey, nou ik vind links vervangen wat nodig is ook goed maar rechts lijkt me echt niet nodig. Een lager blijkt in Noorwegen 250 euro te kosten. In Nederland betaal je 25 euro dus belt Jacco de ANWB want die kunnen voor je uitzoeken of dat normale prijzen zijn en we moeten de diagnose doorgeven. De man aan de andere kant van de lijn zegt dat het prijsverschil komt omdat we in Nederland vaak 2e hands onderdelen gebruiken?! Gelukkig heeft Jacco's stoel leuningen want anders was hij er uitgerold, een tweedehands lager, goeie grap, als ze nieuw 25 euro kosten...
We vragen wat de verdere opties zijn en of ze daar snel over terug willen bellen want dan kunnen we evt. de onderdelen bestellen bij de garage want anders kost het weer een dag extra. Twee uur later nog niks gehoord dus maar weer bellen. Om 15.00 uur gaat er iemand mee aan de slag zegt de telefoniste en dan worden we gebeld. 17.00 uur niks gehoord dus maar weer bellen. De garage is dicht dus die dag zijn we kwijt. Ik zet het nog een keer uit zegt degene aan de lijn want er is nog niks gebeurd. 19.00 uur geen bericht. Nu bel ik. Jaaaa het staat al 2x uit zegt de meneer. Jaaaa maar er gebeurt niks zeg ik. We moeten afwachten, we worden echt wel gebeld vanavond. Ik schets hem even de situatie: we zitten inmiddels 3 dagen op een industrieterrein zonder stroom, zonder water, zonder douche, zonder alles. We lopen een kilometer naar het toilet bij de Esso, wassen ons haar in de afwasteil en slapen en leven met 5 volwassen mensen in een kleine camper want we mogen nl geen terras of iets anders wat op kamperen lijkt neerzetten want we zijn ILLEGAAL meneer!!! Niet bepaald 5 sterren dus, meneer!! Goed zegt de meneer ik zet m nog een keer uit. Welja meneer, maar 3x geen actie is nog steeds geen actie, snapt u enne zet er misschien ff urgent bij. Wellicht begrijpt iemand dan dat er iets moet gebeuren!!!! Komt goed mevrouw, u hoort vanavond van ons. Prima meneer en anders hoort u van ons grrrr. 22.00 uur, geen bericht. Jacco belt maar weer eens en hij is ook niet aardig meer. De jongeman aan de andere kant van de lijn zegt dat het inmiddels 4x uit staat en dat niemand er iets mee heeft gedaan. Neeeee joh, je meent het niet! En raad eens wat? De regelneven zijn al lang naar huis. Jacco wordt tomaatkleurig en zegt niet heel aardige dingen. De jongeman begrijpt de frustratie en zegt dat hij persoonlijk een papier gaat ophangen dat ze morgenochtend onmiddelijk met ons aan de gang gaan. Jacco zegt dat hij maar een hele grote brief moet ophangen...
Nou ik weet niet hoe groot die brief was maar na 10 minuten wordt Jacco gebeld. Hallo, met Agnes van de ANWB, ik geloof dat er een aantal zaken niet goed zijn gegaan. En ik snap dat u heel boos bent en dat mag u uiten hoor maar wij hebben iets van u nodig en u heeft iets van ons nodig dus we moeten wel in gesprek blijven. Jacco krijgt spontaan pukkels van deze praat maar Agnes schijnt wel een vinger in de pap te hebben en zegt te kunnen regelen dat we morgen naar een camping worden gesleept, dat we een vervangende camper uit Nederland kunnen krijgen en dat campie naar Nederland gebracht kan worden, zonder reparatie. We moeten maar even nadenken over mogelijkheden, ze kan misschien ook wel snel onderdelen leveren maar dat moet ze aan de technische dienst vragen.... morgen en de rest ook morgen want ja het is inmiddels 22.45 uur en dan slapen de meeste mensen hè... ze belt ons over een kwartiertje nog even terug over hoe en wat verder.... wij zijn er snel uit: breng ons een nieuwe campie, onze ouwe trouwe naar huis en wij naar een camping gesleept. En ja hoor, Agnes belt keurig terug en noteert wat wij het liefst willen en de andere opties en belooft plechtig dat ze het overdraagt aan een zeer capabele collega, die ons morgen voor 9 uur terug belt. We hopen het van harte....

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!