Schot in de zaak

8.00 uur... 8.30 uur... 9.00 uur. Stilte op de telefoon. Jacco belt zelf maar weer en laat zich doorverbinden. Hij krijgt Judith aan de lijn. Ze weet van niks. Uhhhh... misschien ff dossier openen. Wow zegt Judith, wat een verhaal. Nee echt joh? Ze gaat direct alles regelen zoals wij het graag willen en belt als alles rond is. Mooi zo!!! We wachten weer af. Volgens Jacco klonk ze wel of ze ondertussen haar nagels aan het lakken was maar het zal nu wel eens gebeuren... toch?
Jacco brengt nog een treetje oerhollands bier naar Thor als dank voor de stroom, het water en het onderzoeken van campie. Ze zijn blij voor ons dat we door kunnen, wensen ons een goeie reis en bier is natuurlijk altijd goed want drank is onbetaalbaar in Noorwegen... net als lagers ;)
12.00 uur nog niks gehoord. Weer bellen dus. Jacco krijgt contact en zegt ja, nee, wordt rood, geel, groen en oranje en ontploft aan de telefoon. We gaan hier niet herhalen wat maar het kwam er op neer dat hij zich afvroeg wat voor ......bedrijf de ANWB is en of er dan werkelijk niemand z'n werk doet daar. Wat blijkt, ook Judith heeft niets gedaan!! Christine die nu aan de lijn is zegt dat alles eerst uitgezocht moet worden en dat we dan terug gebeld worden. Jacco wordt nu paars en zegt dat dat niet gaat gebeuren, dat het al 4x is uitgezocht, dat dingen zijn toegezegd, dat dat nu direct geregeld gaat worden, dat hij alles zwart op wit wil hebben via mail en dat hij net zo lang aan de lijn blijft tot er iets gebeurt... al is het de hele middag!!!! Nou dat lijkt me duidelijk en dat is het ook want Chtistine, die inmiddels ook ons dossier heeft gelezen en ook inziet hoe idioot deze situatie is, gaat direct naar haar superieuren om af te dwingen dat ze NU iets gaan doen. Ze krijgt toestemming om de sleepdienst te bellen, de camperorder uit te zetten en het vervoer voor campie aan te vragen. Er is alleen nog één dingetje, we moeten zelf de camping bellen of campie daar mag blijven tot ie wordt opgehaald want anders moeten we in een hotel en moet campie bij de garage blijven staan. Ze belt over 10 minuutjes terug. Oh ja en wat is het adres van de camping want dat heeft Judith ook niet genoteerd. Ze heeft niks genoteerd. Maar ja dat snap ik wel.... d'r nageltjes waren natuurlijk nog niet droog en dan kun je niet typen...
De camping vindt het geen probleem en na 10 minuten belt Christine keurig terug. Ze gaat de sleepwagen regelen en stuurt alles door via de mail. En warempel we krijgen het nog binnen ook. We mogen zelfs op kosten van de ANWB voor 75 euro per dag een auto huren om de komende dagen te gebruiken. Nou joh, maak me gek!! Ik zeg: weg met al die luie, niets regelende, nagellakkende regelneven en nichten, we nemen de telefonistes hiervoor aan. Geef die vrouw een bos bloemen!!! En alsof dit allemaal nog niet gek genoeg is belt de sleepdienst ons inderdaad en komt ons halen en brengt ons daadwerkelijk naar de camping.
Het lijkt wel of we in het paradijs terrecht zijn gekomen. Mooi uitzicht op de bergen, aan een meer, we mogen weer buiten zitten, kunnen douchen, hebben water en stroom en wasmachine en droger... wat een feest!! Het lijkt wel vakantie...
We hebben voor de gelegenheid een chocoladetaartje gekocht bij de Ikea want dit is wel een feestje waard.
We draaien 3 wassen want we hebben heel wat verzameld en dan wordt Jacco gebeld door het camperbedrijf. Hij rijdt vannacht naar Bremen, gaat morgen op de nachtboot naar Bergen en is donderdag in de loop van de dag bij ons. Msschien moet hij bij de ANWB gaan werken, kan hij ze wat snelheid bijbrengen.
Wij zijn in ieder geval blij en dankbaar dat we nu zijn waar we zijn en ik ben enorm trots op ons allemaal want 4 dagen met 5 mensen in zo'n kleine ruimte leven met geen voorzieningen en er is geen onvertogen woord gevallen. We hebben gewoon ontzettende lol met elkaar gehad ondanks de frustrerende gebeurtenissen....

Kirsten

Jeetje wat een toestand allemaal....Pfff en wat een engelen geduld haha...Nou snel schrijven weer want dit is net als Netflix, ik zit alweer klaar voor volgende aflevering!!! Dikke kus

Dina

Wat een gedoe allemaal. Het is zo wel een heel andere vakantie dan gepland, maar gelukkig alleen maar materiaal. Hopelijk gaat het vanaf nu de goede kant weer op. Blijf vooral schrijven, het is, zoals Kirsten al aangeeft, net Netflix, rete spannend.

Gianna en Kees

Halleluja!!! Jullie kunnen verder! Wat een verhaal, het Is net een soapserie! Survival in Noorwegen! Niets is jullie gespaard gebleven! Wat een top prestatie, nog beter dan de Preekstoel te beklimmen! Petje af voor jullie allemaal! ;-)

Marianne Komen

Wat een gedoe allemaal! En dat in je vakantie. Ik hoorde van Gideon dat de vervangende camper gearriveerd is. Alles overpakken is ook nog een heel werk.
Ik hoop dat jullie vanaf nu weer wat meer ontspannen de reis kunnen vervolgen.
Succes verder en goed weer!