Ring of Dingle

Rond 11 uur verlaten we Sneem, alles is weer geleegd en gevuld dus we kunnen weer!! We rijden het laatste stukje van de ring of Kerry en hebben besloten om toch ook maar de ring of Dingle nog te rijden. En daar hebben we zeker geen spijt van gekregen. We zijn gestopt bij Inch Beach, een strand waar je met de camper en auto op mag rijden, hoe cool is dat. En dan sta je dus gewoon aan de Atlantische Oceaan en ren je uit de camper zo het water in. Ik vind het helemaal te gek!! De mannen besluiten te gaan zwemmen maar Kim en ik houden het bij pootje baden maar wat een toffe ervaring. Het waait als een malle, we moeten duwen om de camperdeur open te krijgen maar wat maakt het uit. Dit is echt te leuk. Na 2 uur trekken we weer verder maar niet zonder eerst een stoere foto van Campie te hebben gemaakt bij de oceaan....
Ook the ring of Dingle gaan we niet in 1 dag redden maar dat zal niemand meer verbazen inmiddels. We rijden door mooie smalle weggetjes naar een kasteelruïne, we krijgen er geen genoeg van (haha). Deze staat bij een mooi strandje met allemaal grote stenen er voor en uit de wind. We lopen wat rond en zitten op de stenen om van het uitzicht te genieten en dan is het tijd om een slaapplek te zoeken. We vinden een Britstop in een heel kneuterig dorpje aan de oceaan waar we mogen staan op het parkeerterrein van de kroeg. We staan nu letterlijk naast de kroeg en achter de kerk, een klassiek duo. Er huppelen konijntjes in de wei naast ons, daar wordt ik altijd blij van. Als we s avonds nog een stukje lopen zitten in de wei voor ons wel 20 a 30 konijntjes, echt super schattig, we kijken ademloos toe... deze plek voelt echt een beetje als het einde van de wereld, heel rustig en stil en pikkedonker.