Windmolenheks

En door op de Dingle ring. We maken de lus langs de kust af, die erg mooi is en eindigen in het plaatsje Dingle. Hier gaan we even kijken en shoppen. Het ligt aan een jachthaven, dat is altijd leuk. Het is een gezellig plaatsje, de winkeltjes zijn over het algemeen souvenirwinkeltjes. Kim vindt een mooie ring. Die had ze nog te goed als kerstkado en nu ziet ze er een waar ze op slag verliefd op is. In het midden een golf en aan weerskanten er naast een klein golfje. Hij is erg leuk. En hij heeft een symbolische inslag. Op het geboortekaartje van Kim hadden we een versje:
Je hebt twee kleine handjes
Geef ons er allebei een
Dan houden we je vast
Tot je zegt: ik kan het wel alleen
Dat moment is volgens Kim nog niet gekomen maar ze is wel al bijna volwassen dussss
De grote golf is Kim en de kleine golfjes zijn Jacco en ik. Ik vind het een mooi idee....
Teun doet ook nog een duit in het zakje: nu heb je de ring of Dingle gekocht (hahaha)
We kijken nog wat rond, halen brood en dan gaan we weer verder. Het is weer tijd voor een camping en Jacco heeft wat gevonden. Als het leuk is blijven we 2 nachten. Als we aankomen gaan Jacco, Kim en Gideon naar de receptie. De camping wordt gerund door 70+ ouderen. Nu is daar helemaal niks mis mee maar het vrouwtje achter de kassa maakt er echt een potje van. Uiteindelijk betalen we een deel contant en een deel met pin en het komt neer op zo'n 60 euro voor een nacht maar dat is inclusief douchemunten en wasmunt dat dan weer wel. De man achter de receptie snauwt de vrouw ook toe dat ze aan het oetelen is, gezellig hoor. Ondertussen is Jacco al weer in de camper want er staat een andere man al te stuiteren om ons onze plek te wijzen. Nou ja plek.... plaatsje zou ik zeggen. Zelfs kabouters krijgen hier claustrofobie. We worden gesomeerd om met de linker wielen in een gootje te rijden en aan de rechterkant blijft dan nog een stukje gras over waar we adem kunnen halen. Hutje mutje campings noem ik dat en een spuughekel heb ik er aan en Kim ook. Maar goed we kunnen ons ding doen en buiten zitten is n beetje fris vandaag dus blijven we gezellig in campie. Ik kijk naar links en word aangestaart door een jonge vrouw in een badjas die chagrijnig de wereld in kijkt. Snap ik, net had ze nog een beetje ruimte maar nu niet meer want wij staan in haar aura. Ze heeft geel gelakte nagels van zeker 3 cm waarmee ze op het scherm van haar telefoon tikt en een laag make up waar je de halve Chinese muur mee kunt stuken. Ik kijk uit het voorraam en kijk in het gezicht van de Duitse buurman die net voor ons is gearriveerd. Hij hijst aan een peuk en lurkt uit een blik bier. We zwaaien even en wisselen een blik van verstandhouding. Ook niet zijn camping denk ik. Nou dan kijk ik maar naar rechts. Daar zit een klein meisje met haar neus tegen het raam van de caravan gedrukt te kijken wat wij doen. Ik zwaai en steek mijn tong uit. Zij doet hetzelfde en lacht. Universele taal!! Het is op zich wel een nette camping maar het publiek is een beetje apart. Een beetje Oranje camping mensen of tokkie kun je het ook noemen. Maar dan wel in het gareel gehouden door een stel ouderen die regeren met ijzeren vuist. Overal hangen camera's en briefjes met wat je moet en wat niet mag. Overal gaan de bbques aan en worden er vette worsten op gegooid door mannen in blote bast, die over de broek puilt en voorzien is van de nodige tatoos. In de ene hand de vleestang en de andere een blik bier en dan tussen de lippen een peuk. En ze maken geluid alsof we op de kermis staan maarrr op het briefje, een van de briefjes dan he, staat dat het om 22.30 uur muisstil moet zijn. Anders komt oma denk ik met de mattenklopper en stopt opa je in het kolenhok. En het werkt hoor om klokslag 22.30 uur is iedereen uitgetetterd, alle rook is opgetrokken en zelfs de rollende bierboeren die de ruimte in werden gebruld al ware het een wedstrijd wie laat de goorste zijn niet meer te horen. We slapen prima, de was is al redelijk droog en de douches waren oke. Ik doe het rolgordijntje naar beneden en ja hoor, ze is er nog, ons zonnetje op links kijkt nog even nukkig en haar vriend kijkt ook niet vrolijk. Ze zit nog, of alweer in haar badjas en is bezig haar gezicht te plamuren. De koffer die voor haar staat is groot genoeg om mijn hele hebben en houwen in te stoppen voor een weekje Londen en zij heeft m gevuld met alleen make up!!! De Duitse buurman komt net terug van de douches in driekwart broek en blote bast. Hij zwaait en stapt zn camper in om vervolgens zn broek uit te trekken en ik recht in zn blote billen kijk, goedemorgen... buurman wat doet u nu!! Gelukkig doet hij snel een onderbroek aan. Op rechts zitten ze met zn allen te ontbijten, de bbques staan alweer aan met..... vette worsten, nou ik heb het wel gezien en de rest ook dussss er komt geen tweede nacht op deze camping. Maar we zijn weer schoon voor met alles dus we kunnen weer het wild in. We vinden een camperplek 10 km verderop bij een windmolen misschien is dat leuk en dan kunnen we evengoed een rustig dagje houden. Het is op een parkeerplaats, er loopt aan de overkant van een soort bay een wandelpad en er is een koffiehuis. We gaan eerst even kijken bij het winkeltje van de molen. Als je de molen wilt bekijken kan dat voor 7 euro pp. Nou gaan we straks even kijken wie dat allemaal wil. We kijken wat rond en gaan eerst even terug naar Campie om te kijken wat we doen. We besluiten dat het prima is en Kim en Gideon gaan even netjes vragen of het oke is om daar te overnachten. Daar treffen ze mevrouw zuurtje die te veel pruimpjes heeft gegeten. Ze krijgen te horen op een niet al te vriendelijke manier dat het oke is mits er een bezoek wordt gebracht, oftewel betaald, aan de molen. Ze zeggen haar gedag en Kim komt met een grote grijns terug gelopen. Hier blijven we niet want als mama hoort hoe het ging vertrekt ze. Inderdaad, ze kent me goed. Wij weten heel goed wat de gebruiken zijn bij een Britstop, die overigens geheel vrijblijvend dus niet verplicht zijn!! En een deel van ons was zeker de molen gaan bezoeken ondanks dat wij uit het land van de windmolens komen en dus niets verrassends zullen zien. Maar als mevrouw al anders heeft geconcludeerd en het een soort van verplicht gaat stellen dan word ik dwars en ga ik dus weg. Dag mevrouw, fijne zondag!! We rijden door Tralee en zetten koers naar Galway. Mijn broer heeft gelijk, het is hier minder interressant qua landschap maar nog steeds mooi hoor. We varen over van het ene schiereiland naar het andere en komen terrecht in het plaatsje Doolin, daar moet een mooie camperplek zijn en als de hoogtebalk dicht is moet je even vragen bij het restaurant. De balk is dicht maar het is een prachtige plek aan een bay dus even vragen. Het mag helaas niet meer van de overheid dus op zoek naar een andere plek. We vinden er een een stukje verderop maar daar aangekomen blijkt ie niet meer te bestaan dussss door. Uiteindelijk vinden we een leuke bij een ruïne aan een bay. Er staat een tent in het weiland en wij parkeren aan de bay. Er wandelen af en toe mensen langs die vriendelijk zwaaien, nou das beter dan een zure windmolenheks....