campie-jpkt.reismee.nl

Kitty's cosy camping

De cliffs of Moher staan op de planning en dan weer een stukje verder richting Galway. Deze kliffs zijn de trekpleister van Ierland, mooi maar ook toeristisch. We komen al op tijd aan dus het is nog relatief rustig. We betalen uit het camperraam en mogen door naar de parkeerplaats waar we strak op een plek worden gedirigeerd door mannen in gele hesjes. Ik blijf achter in Campie en de rest gaat op pad. Ik heb al zoveel mooie kliffen gezien op rustigere plaatsen dat ik deze liever oversla. Ik poets en lucht de camper en ga lekker muizen. Even alleen is af en toe ook best lekker. De parkeerplaats stroomt voller en voller en iedereen wordt strak naast elkaar gestald. Pas op uw deur, nee meer naar die andere auto zijn de meest gesproken woorden van de parkeermannen. Ik voer ondertussen brood aan een raaf die naast me is komen zitten en dan komen de expeditieleden weer terug. Hoe was het? Mooi maar toeristisch en niet de mooiste kliffen die ik heb gezien aldus Jacco. Een alie expres versie van de 4 euro cliffs of Kerry volgens Teun. Hadden ze niet over willen slaan volgens Kim en Gideon. We drinken koffie en proppen vuilnis in de vuilnisbak. In Ierland betaal je vuilnisheffing per kilo dus meestal is er geen vuilnisbak en als er een is dan heeft ie kleine openingen maarrrr wij kunnen onze pedaalemmerzakken tot een worst draaien inmiddels en dan passen ze lekker wel (haha)
Ik heb inmiddels een camping gevonden op een half uur van Galway en heb gebeld met Kitty, de eigenaresse. We zijn welkom. Het is lekker weer en we besluiten lekker op tijd naar de camping te gaan. We hebben een weggetje en een smal weggetje en nog een weggetje en ja hoor daar is het. Het is klein, 1 grasveld en een beetje rommelig en er staan 3 pipowagens. Een echte mama camping hoor ik. Klopt!! Lekker kneuterig daar hou ik van. We mogen een plek kiezen en we zetten het terras op en zitten heerlijk in het zonnetje. Naast ons komt een Oostenrijks gezin in een heule ouwe bus die naar van alles ruikt wat je niet hoort te ruiken. Buurman komt ff een praatje maken. Hij werkt in Dublin en was laatst in Rotterdam. Leuke camping dit, in Oostenrijk sta je hutje mutje. Hij is tegen rechtse politiek, in Oostenrijk is het niet best en Nederland en de rest van Europa wordt ook steeds rechtser. Nou ik stel hem gerust dat ik centrum links ben, help hem met de stroom want daar snapt ie de ballen van en dan gaat hij verder op onderzoek uit. Inmiddels zijn twee van de pipowagens ook bezet, ze zijn echt te leuk en druppelen er nog wat campers binnen. Drie jongens zijn in gevecht met een tent en het duurt zeker een uur voor hij staat en ondertussen genieten we heerlijk in het zonnetje. Het toiletgebouw blijkt wel een dingetje. Het toilet moet worden gespoeld met emmers regenwater die je uit een kraantje moet tappen maar hé wij hebben een eigen toilet. Ook de afwas moet met regenwater gebeuren maar hé wij hebben zelf water en kunnen het ook nog warm maken en de douche? Ik denk dat je dan Kitty moet vragen of ze met een gieter boven je komt staan maar dat valt mee, er komt water uit een kraan, regenwater en het is koud water, maar dat is gezond en kijk eens waar we staan... achter ons groeien de hazelnoten, naast ons staan wilde bloemen in het gras en de vlinders dansen om ons heen. Dus mij hoor je niet klagen hoor en de rest ook niet. Het is een prachtige plek en we genieten met volle teugen.. kitty's cosy camping, doen!!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!