Op naar Dublin

We verlaten Kitty en rijden naar Galway. We vinden zowaar een parkeerplaats zonder bovenbalk alleen is ie vol maar we hebben mazzel er gaat iemand weg en ook nog op een gunstige plek om Campie te parkeren want we moeten ook weer weg kunnen. Jacco rijdt Campie strak in de hedera achter ons, we drinken koffie en we gaan. We staan naast de Garda wat de politie is in Ierland dus goede toezichthouders vandaag. We bezoeken als eerste de cathedraal want die moeten we zien volgens onze personal gids. Nou niks te veel gezegd hoor, hij is prachtig met glas in lood ramen, een schitterende koepel, alles is gewoon mooi eigenlijk. Teun, onze cultuurbarbaar is niet zo van de kerken en ontdekt een winkeltje aan de zijkant in de kerk. Ik wist niet dat ze in de kerk ook al een fanshop hadden mam. Teueun dat noem je een evangelische winkel geen fanshop (haha). We verlaten de cathedraal en lopen richting centrum. Het is paardenrace week in Galway en daarom is het feest. De pubs zitten vol en overal staan tv's aan. Er zijn overal straatmuzikanten, een gezellige sfeer!! We vinden een leuke pub en eten een heerlijke warme lunch, zijn we vanavond snel klaar met een broodje. We slenteren nog wat rond en dan gaan we terug naar Campie. Leuke plaats Galway!! Jacco heeft een camperplek gevonden aan een jachthaven. Papa is haven als hij mag kiezen. Het is goed dat we coördinaten hebben want anders hadden we hem nooit gevonden. Je moet door een poort bij een kasteel en door een park kom je dan bij het haventje. Er staan meerdere campers, we kopen een kaartje en pakken stroom. Het is een hele nette camperplek. Ik zit voorin te muizen en kijk rond. Er komt een Nederlandse jeep aangereden waar een hele wazige jongeman uit stapt. Onverzorgde haren met dreadlocks. Een legging met korte broek erover. Hij eet een afhaalmaaltijd uit een papieren zak en loopt verdwaasd rond. Ik steek mijn hand op en hij zwaait sloom terug. Nou vriend wat heb jij gebruikt. Hij klimt op de motorkap van zn auto en gaat tegen het raam zitten, staart naar de hemel en praat. Ik kijk eens omhoog maar zie alleen wolken en blauwe lucht...
Hij springt van de auto af, pakt wat spullen en springt weer terug. Hij kijkt weer omhoog en begint dan te tekenen in een van de boeken. Nou hij zal wel inspiratie hebben gevonden dan in de lucht. Ondertussen komt er een man langs met vuilniszak om te vragen of we nog afval hebben. Wat een service! Als we gaan slapen krijgt het kind in de camper achter ons haar 23ste drift aanval, ze is niet stil te krijgen en ik hoor na een half uur de camper starten en nog een half uur later komt hij terug en is het stil. Ze slaapt hoop ik want anders hebben ze haar misschien wel aan een boom in het park gebonden. We snurken heerlijk op deze rustige plek. Tijdens het ontbijt komt de man met de vuilniszak al weer langs, we hebben amper tijd om vuilnis te produceren hier. Er vaart een bootje uit en tot mijn opluchting zie ik dat de achterburen al hun kinderen nog hebben, ook het luchtalarmpje. Wij verlaten de haven en zetten koers richting Dublin. Daar hebben we een camping gevonden in een stadspark waar je bij de receptie opgehaald kunt worden door de hop on hop off bus die je naar Dublin brengt waar je dan de hele dag gebruik kunt maken van deze buslijn. Helemaal top, geen parkeerproblemen en milieu toestanden. We komen om 14 uur aan, we mogen een plek uitzoeken nou dit is alles behalve hutje mutje hoor. In Dingle hadden ze minstens 3 campers op 1 plek gezet en misschien wel 4. Heerlijk tussen hagen echt heel ruim. Ja je hoort de snelweg staat er bij de reviews, hallo we zitten in de stad en ik vind het wel meevallen hoor, sommige mensen zijn echt nooit tevreden. Er huppelt een konijntje langs de tent en er zit een jong roodborstje op de picknicktafel, wat een feestje. We doen de was en zitten lekker in het zonnetje, we kopen buskaarten en maken plannen voor morgen, wat willen we zien? We douchen in oude douches maar ze werken goed, zijn warm en ruim dus prima hoor. We gaan op tijd slapen want om 9.30 uur vertrekt de bus...