campie-jpkt.reismee.nl

Liverpool ole ole

Teun is vandaag uitzonderlijk vroeg uit de veren, hoe zou dat nu komen? Owww ja, vandaag krijgt hij zijn verjaardagskado, een tour door het stadion van Liverpool samen met Jacco en een Liverpoolshirt met Virgil nr 4 op de rug. Virgil van Dijk een Nederlandse verdediger die hier speelt. Dus rijden we om half 10 al naar het stadion. Het is 20 minuten rijden en de tour is om 11 uur maar we nemen natuurlijk geen enkel risico (haha). We parkeren Campie en drinken nog even koffie. Jacco en Teun gaan naar het stadion, Kim en Gideon gaan wandelen in het park en ik sop Campie ff grondig van binnen. Anderhalf uur duurt de tour en ze mogen bij het veld, in de kleedkamer, de duckout, echt overal kijken en foto's maken. Hij heeft op de stoel van Virgil gezeten en als toetje nog het shirt. Dik 2 uur later komen ze met een big smile terug, missie geslaagd!!!
We rijden naar een boerencamping vlakbij Chester. We hebben van onze buurman Liverpooltattoo glazenwasser de tip gekregen dat Chester een mooi middeleeuws stadje is. Dat vind ik nou het leuke aan contact met locals, die weten waar het leuk is. En mn broer, die weet ook waar t leuk is (haha). Het is een hele basic boerencamping maar daar houden wij van. Naast ons staan een man en een vrouw in een camper. De vrouw maakt aquarellen van het landschap en fotograveert ze in het gras. Helemaal leuk. Er staat nog een gezin met 2 jongetjes, een Nederlands stel van een jaar of 65 die met een tentje op de fiets onderweg zijn naar Wales. Ze fietsen elke dag rond de 70 kilometer. Petje af hoor!! Er staat nog een oudere vrouw met een paar honden en tegenover ons een man en een vrouw in een super klein tentje, mensen van een jaar of 60 met hond en met twee auto's. Later komt er nog een jonge Franse vrouw in een gele bus bij die in haar uppie reist. Volgens Teun kijkt ze chagrijnig en is ze alleen omdat ze haar man heeft gedumpt langs de snelweg. Zo'n kenau. Nou lekker open minded Teun.... Er is 1 toilet voor de mannen en 1 voor de vrouwen en ook voor ieders een douche, lijkt me prima. We kijken uit op een buitenstal met 2 koeien en een kalfje, gezellig. Het is nogal rommelig op het erf en oud maar de boer, al een oudere man is super aardig en dat is belangrijk, vind ik. We slapen heerlijk op deze rustige plek en s'morgens ga ik douchen. De douche is niet echt schoon maar ach ik douche op slippers, voor het raam hangt een schots en scheef afgeknipt douchegordijn aan haken, ook geen punt voor mij. Er is een open verbinding met het toilet naast de douche. Op zich ook geen probleem maar toch wat minder aangenaam als er twee buurvrouwen gaan zitten poepen. Maar ja ook dat is camping leven... Het water uit de douche ruikt naar sigarettenrook, Kim zei het al, dus maar wat extra sop en dan benne we wel weer fris genoeg.
De buurman van de kleine tent en de hond en de 2 auto's vindt het niet nodig om good morning terug te zeggen, ook goed, hij kijkt lekker zuinig dus misschien kost het te veel om terug te groeten, geen idee. De volgens Teun bazige Franse buuv daar en tegen attendeert ons er op dat ons wasrekje nog achter aan de camper hangt dus tja, uiterlijke schijn bedriegt. Rond de middag komen we aan in Chester, er is parkeergelegenheid bij de supermarkt maar daar mag je maar een uur staan. Er naast is ook nog een parkeerplaats dus dwars door de winkelstraat, je rijdt echt bijna bij de mensen die op een bankje zitten over hun tenen maar de bussen rijden hier ook gewoon.... we hebben een plekje maar wat zijn die plekken breed, eerst maar even het bord lezen. Dit is een parkeerplaats alleen voor gehandicapte mensen. Nou dat zijn wij (gelukkig) niet. En geloof me, heel veel andere mensen die hier geparkeerd staan ook niet. Maar wij gaan weg want de plaatsen zijn niet voor ons bedoeld. Kim en Gideon zijn weer naar de supermarkt gelopen en Jacco zet ons daar uit en zet Campie verder weg op een parkeerplaats. We moeten helemaal rond omdat het een richting verkeer is en ik bel Kim dat het ff kan duren. Kim en Gideon hebben inmiddels een parkeerwachter gevonden in een hokje naast de supermarkt en geregeld dat we 2 en half uur mogen staan als we Campie tegen de muur parkeren. Dan kunnen we de stad even in. Nou das lief. We halen een kaartje voor een uur, langer kan niet, plakken er een briefje onder dat we toestemming hebben tot 15.30 uur en daar gaan we. Het is echt een super leuk stadje met oude gebouwen en vakwerkhuizen. We kijken in de paperchase, een hele leuke papierwinkel. Teun gaat naar de poundshop en Kim, Gideon en ik lopen verder door de winkelstraat. Jacco doet een rondje stadsmuur. Ik zie een winkel met Liverpoolartikelen dus we bellen Teun. Hij komt er aan. Kim en Gideon gaan verder naar de kerk en ik wacht op een bankje op Teun. Naast me zit een stevige vrouw in een spijkerbroek en houthakkersblouse. Lekker briesje hè, zegt ze in het engels. Ik beaam het en we raken aan de praat. Ze is hier voor de tandarts maar is een beetje vroeg dus zit ze nog lekker even in de winkelstraat. Ze vraagt waar ik vandaan kom en waar we allemaal geweest zijn op vakantie. Ik vertel dat we uit Ierland komen en nu rustig aan naar Dover rijden. En Wales vraagt ze. Wales vind ik geweldig vertel ik. Mooi landschap, vriendelijke mensen en rust. Ze beaamt het en vertelt dat ze zelf in Noord Wales woont. De Engelsen zijn een beetje bekakt vind ze. Dat klopt wel een beetje naar mijn idee. We kletsen nog wat en dan komt Teun. Als we klaar zijn in de Liverpoolwinkel en verder lopen wuiven we nog even naar elkaar. Grappig weer!! Natuurlijk beland ik weer in de Subway om een broodje voor Teun te kopen en via de kerk lopen we terug naar Campie. We doen boodschappen en nemen voor de parkeerwachter een pak stroopwafels mee en 3 pond voor de anderhalfuur parkeren die we niet in de automaat konden betalen. Ik moet ff kijken van Kim want het is een echte reggae man. Ik loop langs en zwaai maar even naar hem. Nou echt zeg, het is net de reïncarnatie van Bob Marley compleet met muts. Kim en Gideon brengen de ponden en de stroopwafels en dan vertrekken we. Bob zwaait ons vrolijk uit en eet een stroopwafel... We rijden naar Manchester waar Teun de 2 voetbalstadions morgen nog wel even wil zien en de fanshops. We staan weer bij een pub, maar die zijn hier ook echt leuk. We gaan natuurlijk even een drankje doen en de jongen vraagt waar we vandaan komen. Nederland. Owww Ajax en PSV zegt ie. Nee gekkie, AZ natuurlijk. Owwww AZ Alkmaar zegt ie.... nou ja zeg das maf uit de mond van een jongen in Manchester hoewel, die gozer van ons uit Holland kent ook alle buitenlandse clubs. We vertellen over Liverpool maar das natuurlijk vloeken in de kerk in Manchester. Man City dat is het volgens hem. Nou morgen doen we vergelijkend waren onderzoek....

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!