campie-jpkt.reismee.nl

noordkaap

31 juli 2011

nog steeds geen internet, dat krijg je er van als je in de rimboe gaat reizen dus doe ik mijn verhaal maar weer in words, we beleven zoveel straks vergeet ik nog wat....

om 06.00 uur vertrekken we vanaf jarvsand en knorren de hele dag door het zweedse landschap wat soms wel eens saai genoemd wordt, wel de A7 is veel saaier hoor en veel drukker, je komt hier in de spits zo'n 10 auto's per 5 minuten tegen....

om 18.30 uur komen we aan op een kleine camping in vittangi, de receptie is al dicht maar er hangt een telefoon om de eigenaar te bellen. you can take a place and i'll see you tomorow.... yes ok but we want to leave early.... what's early?..... six o'clock....whow, that's very early! you can put the money in the red postbox.... ja zo gaat dat hier in de rimboe, waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan. we hebben de rest van de avond camperarrest want het is hier vreselijk met de muggen maar we gaan toch vroeg slapen dus zo erg is het niet.... en hoe laat je gaat slapen maakt ook niet uit want het wordt hier helemaal niet meer donker.

we slapen niet zo veel want er zijn muggen die toch binnen weten te dringen en om 02.00 uur zitten teun en ik dan ook synchroon te meppen met onze vliegenmeppers en het is raak, teun maakt een mega vlek op het plafond van de alkloof en ik mep er een tegen de hor, het is net spatten met ecoline en een zeefje, de bloedspetters zitten op het raam dus een van ons is weer de pineut en heeft een bult erbij.... de chauffeur komt even verstoord omhoog maar tuft dan weer verder, als hij maar goed slaapt, wij halen het wel weer in....

om 06.00 uur zijn we weer op pad, teun houdt jacco gezelschap en kim en ik tuffen nog even verder achterin op het grote bed... we rijden verder door noord-zweden, finland en dan noorwegen binnen waar we eigenlijk bij alta wilden stoppen maar daar zijn we al om 12.00 uur en het is weer prachtig weer dus besluiten we om vandaag maar door te gaan naar de noordkaap in de hoop dat het daar ook mooi weer is en helder... de weg er naar toe is echt schitterend, tussen rotsen door, door prachtige uitgestrekte groene bergen, en uiteindelijk langs de kust met adembenemende uitzichten en overal rendieren op de weg, vanmorgen tijdens het koffiedrinken kwam er een op een meter afstand van de camper en stond eens lekker te snuifen, we hebben nog koffie aangeboden maar hij bedankte vriendelijk door de witte spiegel op z'n bips te tonen.... onderweg ziet jacco een gewei in de bomen hangen dus keren en op zoek en... we hebben hem hoor!

langs de kust is het helemaal een rendier invasie en ze trekken zich niks aan van ons hoor, het is ook heel grappig als ze gaan rennen en je rijdt erachter, als ze rennen wiebelen ze met hun kontje....

we drinken koffie op een prachtig plekje aan een heel koud watertje waar prachtige stenen zijn (alweer), de camper wordt steeds zwaarder en verder gaan we weer, door 4 tunnels waarvan de langste 7 km is, op naar de noordkaap waar we om 19.00 uur aankomen.

we hebben echt geluk want het is hier ook prachtig weer en voor de noordkaap super helder, we bekijken het monument en het bezoekerscentrum en natuurlijk de souvenirshop en zitten nu om 21.30 uur in campie met de zon nog stralend op de ramen alsof het 15.00 uur s'middags is en het julliennesoepje staat te pruttelen op het fornuis, hoeveel vakantie wil je hebben.....

we mogen hier ook overnachten dus dat gaan we doen, slapen op 71 graden noord, bijzonder hoor, en morgen..... dan mogen we die prachtige weg met alle rendieren nog eens terug doen, we hebben van een buurvrouw op camping i jarvsand nog een tip gekregen voor een leuke camping aan deze route aan een baai waar de bruinvissen zwemmen dus daar gaan we zeker even kijken......

groetjes van het meest noordelijke puntje van europa's vaste land

jpkt en campie

Reacties

Reacties

Cobi

Hallo vakantiegangers, Ik ben wel enorm jaloers op jullie als ik dit allemaal lees. Maar goed Alex verteld steeds dat wij dit over enkele jaren ook gaan doen, ik kan niet wachten!!
Hier gaat alles zijn gangetje, echt Hollands weertje, maar niet echt verkeerd hoor.
Guus en de cavia's zijn pappa en mamma geworden van enkele muizenjongen. Ik kwam gisteravond in het hok, Guus had zijn voerbakje omgekiept, toen ik deze optilde zaten er 2 muizenjongen mij met grote ogen aan te kijken, echt heel lief. Ik zie ze ook regelmatig door het hok heen schieten.
Ik moest jullie wel een knuf van Guus geven vertelde hij mij. hij komt elke dag even een knuffel bij mij halen. De cavia's schieten direct weg als ze mij zien.
Ook "Prik" onze huisegel is weer in de tuin, Alex struikelt bijna elke avond over hem als hij Lobke uitlaat.
Ik verwen hem een paar keer per week met een schaaltje pindakaas/kattenbrokjes.
Charles is ook richting Noorwegen, samen met Marnix. Ze gaan via de kust omhoog, wieweet komen jullie ze nog tegen.
Adinda haar operatie is erg goed verlopen, ze is nu al erg tevreden over het resultaat.
Meer nieuwtjes kan ik niet verzinnen,Tot horens, Cobi

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!