campie-jpkt.reismee.nl

Burton on the Water

Bourton on the water vandaag. Daar zijn we in 2013 ook geweest. Heel toeristisch maar wel super gezellig. We vinden een parkeerplek, die zijn daar langs de weg en je mag anderhalfuur staan met de parkeerschijf. We lopen het eerste winkeltje in, ze hebben heel leuk servies. Ik kwijl bij Beatrix Potter servies met Pieter Konijn en Kim bij Alice in Wonderland servies. We verlaten de winkel zonder iets te kopen en struinen verder. Jacco zegt dat er een bui aan komt en dat we gaan schuilen in een theesalon. Ik vind het een prima idee. Aan het plafond hangen balken met haakjes en daaraan allemaal verschillende theepotten en ook op planken langs de muur en in de vensterbanken staat het vol met theepotten. Alle kleuren en vormen maar ook een olifant, een fornuistheepot en een openhaard theepot. Je kijkt je ogen uit. We eten verse scones met boter en aardbeienjam en clothed cream, een soort te stijf geklopte slagroom maar lekkerrrrr... Kim en ik hebben pepermuntthee besteld en krijgen een pot waar je de hele familie mee kunt bedienen. Ze zijn in Engeland absoluut niet gierig met thee. Aan de tafel naast ons zit een bejaardenhuisgezelschap met begeleiders. Ze zitten heerlijk te smikkelen en genieten met volle teugen. Opa moet naar de wc dus allemaal even ruim baan en daar gaat hij met een begeleider en zijn wandelstok. Op pantoffels met trainingsbroek aan, heerlijk!!! Aan de andere kant heb ik zojuist een oude dame met rollator op haar stoel geholpen en nu zit ze te genieten van gepofte aardappels met graspte kaas en kijkt genietend voor zich uit.... De bui valt mee maar het was een heerlijke pitstop hoor. We gaan allemaal een kant op, ik ga naar het kerstwinkeltje aan het einde van de straat. Daar hebben ze zulke mooie dingen. Ik koop Poeh, Tijgetje en Ieoor voor in de boom en klets met de vrouw achter de toonbank, al een dame op leeftijd, ze kijkt alle doosjes na of het goede ornamentje er in zit want er heeft wel eens een verkeerde in gezeten en ze gokt dat ik niet uit Nederland kom om het te ruilen. Nouuuuu voor Ieoor doe ik veel hoor (haha). Ik reken af, we wensen elkaar fijne kerstdagen, waarom ook niet, het is al 7 augustus en ik loop nog even naar het watertje dat dwars door het plaatsje loopt. Daar ga ik nog even op een bankje zitten en genieten, van het weer, het uitzicht, mijn aankoop en de mensen. Aan de overkant in het gras zijn heel veel mensen aan het picknicken. Overal staan Aziatische mensen foto's te maken met hun mobieltjes. De kroegbaas zei het al: Burton on the Water is overdag Aziatisch. Maar Aziatische mensen zijn altijd blij en enthousiast, dat vind ik leuk om te zien. Even verderop zit opa pantoffels van het bejaardenreisje in een rolstoel voor zich uit te staren met een glimlach om zijn mond... En dan is het weer tijd om verder te gaan, jammer maar ja we moeten een boot halen vrijdag en klagen mogen we niet na alles wat we hebben beleefd hoor. We rijden vandaag naar in de buurt van Canterbury, 276 km voor de boeg en het gaat traag want het is de buiten buiten buiten weg om Londen, dus file file en nog eens file maar uiteindelijk komen we aan op de camping. Een prachtige kamperen bij de boer waar we in een soort parkachtig weiland staan. Mooie plek en heerlijk rustig. Nog even douchen en schoonmaken voor we op huis aan gaan....

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!