weer in zweden

gisteren hebben we de lofoten verlaten en zijn we met de boot over gevaren van moskenes naar bodo, 4 uur varen maar een enorme tijdsbesparing qua rijden, het laatste stukje lofoten was echt weer prachtig, we stonden anderhalf uur van tevoren al in de rij voor de boot want anders kun je niet meer mee en wat is een camper dan toch heerlijk, tafel dekken en eten maar met een prachtig uitzicht op een vrachtauto van rasmussen.

vannacht hebben we overnacht op de saltstraumencamping, onze laatste camping in noorwegen en eerlijk is eerlijk alles was hier prima geregeld......

om 23.23 uur was de saltstraumen op z'n hevigst, het werd vloed en er wordt dan 400 kubieke kilometer water door een versmalling van 150 meter geperst en dat levert grote en spectaculaire draaikolken op, echt een enorm natuurgeweld. om 22.30 waren we al van de partij en langzaam zag je het water aanzwellen, we zaten lekker op een bankje met fleece dekens over ons heen tegen de muggen en ook al wordt het hier al een soort van schemerig, je kunt het op dit tijdstip allemaal nog prima zien.

jacco is helemaal blij dat het weer schemerig wordt, kan ie eindelijk zijn zaklamp weer gebruiken, die legt hij nl elke avond trouw onder zijn kussen ook al hebben we anderhalve week 24 uur licht gehad....

vandaag zijn we via de prachtige zilverweg naar arjeplog gereden naar een camping met zwembad, de kids hebben lekker gezwommen ook al was het wel een beetje kkkkkoud.....

we beraden ons nu over de verdere route want ze geven overal slecht weer op, vooral morgen en dus hebben we besloten om morgen maar een lange rijdag te maken naar beneden en hopen dat het dan dinsdag weer mee zal vallen.....

we duiken nu weer de rimboe van zweden in dus wellicht hebben we een paar dagen weer geen internet maar zodra het lukt laten we weer van ons horen

groetjes vanauit zweden

jpkt en campie

Erwin,Kirsten en Daniëlle

Hee lieverds,

Wat een prachtige verhalen zeg, we gaan er echt voor zitten..."Erwin ze hebben weer een verhaal"haha dan lees ik trouw voor aan die 2.....Waarop Daantje natuurlijk iedere keer vraagt"mama zijn ze alweer thuis"
( tip: voortaan even de auto even in andere straat parkeren, Daantje:"Hee Jacco is thuis".)
Daantje, die meent dat ze kan lezen staat nu naast me..."mama, Kim en Teun schrijven dat ze naar huis willen"
Nou we wachten jullie spannende en vooral leuke verhalen weer af!!
Geniet nog lekker...Liefs van ons 3tjes

diana en de rest

Zo even bij gelezen van een week of twee. We zijn terug van vakantie en tijdens de vakantie weiger ik principieel om op die laptop te zitten. Wat leuk jullie verhalen, het is echt een prachtige reis als ik het zo lees. Foto`s kan ik niet zien, misschien op marco`s account. Wij hebben de twee weekjes er al weer op zitten en beleven nu nog een weekje thuis met af en toe een dagje uit. Texel was heerlijk, mooi weer en veel bezoekjes gehad, o.a. een vriendin van Juna die 2 nachten bleef.
Nog een fijne tijd verder en tot gauw.