denemarken

met opgewekte tegenzin hebben we gisteren weer koers gezet richting het zuiden, we hebben ons prima vermaakt op radastrand ook al was het weer niet helemaal je dat..... zondag was een droge maar wat kille dag en maandag was er heel veel regen.

toch hebben we de hele zondag lekker buiten gezeten onder de luifel, met af en toe een fleecedeken ging dat prima, de kids hebben we de hele dag niet gezien, speelden lekker op het strand en verzamelden hout voor het kampvuur wat we s'avonds hebben ontstoken om broodjes te roosteren. de papa's kletsten, maakten een boswandeling met de kids en keken foto's en de mama's vilten, kletsten en deden s'avonds een mega mega afwas....

en natuurlijk gingen we allemaal veel te laat naar bed elke dag maar ja dat hoort in de vakantie, maandag keken de kids lekker een filmpje en deden spelletjes, s'avonds lekker eten bij corine in de kantine en daarna de beversafari, die gelukkig toch doorging omdat het s'avonds opklaarde, met z'n allen op een vlot met motor, de kinderen mochten om beurten kapitein zijn met een bevermuts op van nico, de gids, want dan kun je beter bevers vinden.....

ook al regende het niet meer, ik was toch kletsnat, bij een vlot komen de golven nl tussen de planken door omhoog gespuugd en dat zorgde dat ik nat was tot m'n onderbroek maar dat mocht de pret niet drukken want we waren nog maar nauwelijks bij de eerste burcht of we zagen al een bever zwemmen, gaaf hoor.....

toen we daarna een zijwatertje invoeren zagen we er een die op z'n gemak rietstengels zat te knabbelen en we konden hem uitvoerig bekijken, foto's maken viel niet mee omdat het al aardig schemerig werd....

midden op het water werd het vlot stil gelegd en kregen we koffie uit een schepje met kanelbullar een soort bolusachtig broodje, erg lekker. om 22.15 meerden we weer aan, dronken nog wat met z'n allen en toen was het weer bedtijd want gisteren was het vertrekdag....

nadat peter (de campingeigenaar) een foto van ons met de campers had gemaakt voor de receptie voor het wieringernieuws vertrokken we naar karlstad naar de bilthema, een hele grote winkel waar ze het kubbspel verkopen waar de kids verslaafd aan zijn geraakt, een leuk houten buitenspel met stokjes en klosjes en een koning maar helaas het was uitverkocht, we hebben nog met z'n allen gelunched bij een kraampje op het plein en toen gingen we ieders weer ons eigen weg, de weg naar huis, bleh, we hebben gisteren al een flink stuk er af gereden en overnachten in falkenberg waar de receptie al gesloten was maar waar je zelf een plekje kon kiezen en de volgende morgen betalen....

vanmorgen zijn we al weer op tijd vertrokken want jacco wil nog heel graag langs de deense kust en dus besloten we om vandaag via kopenhagen naar middelfart te rijden, dat is een uurtje van legoland, dat we morgen bezoeken zodat we vrijdag nog langs de kust kunnen afdalen....

we zijn over de grote tolbrug van malmo naar kopenhagen gereden, echt een enorm ding, eerst brug en dan nog een tunnel, in kopenhagen hebben we de zeemeermin bezocht en ze was thuis dit jaar, vorig jaar was ze op vakantie naar china maar nu zat ze mooi te zijn op haar steen... en wat was het hier druk zeg, we kregen acuut weer heimwee naar het noorden.....

daarna gingen we over nog een imposante tolbrug van het eiland sjaelland naar het eiland funen, deze vonden we eigenlijk nog indrukwekkender dan die van malmo naar kopenhagen, echt een enorm hoog ding, het is zonnig met 23 graden en we vinden het helemaal warm vandaag, nadat we een gezonde voedzame maaltijd hebben genuttigd bij de mac zitten we nu op een hele leuke camping in middelfart, weg van de snelweg in de weilanden en de kinderen spelen kubb want we hebben er een gevonden, het was de aller laatste bij een speelgoedwinkel in halmstad, helemaal geweldig.......

straks gaan we meute douchen, met z'n allen tegelijk want ze hebben hier familiedouches, nog een koppie thee en dan snurken want morgen gaat het gebeuren.... legoland en dan moet je fit zijn, na legoland rijden we alvast een stukje richting kust waar we een camping zoeken en dan dalen we vrijdag af naar duitsland en kunnen jullie ons zaterdag in de loop van de dag weer verwachten in de nederlandse mierenhoop..

we keren langzaam weer terug op aarde, terug in de drukte, het is echt afkikken en nee hoor, een maand is echt niet te lang, we hadden er met gemak nog een maand achteraan geplakt, we zijn het nomadenbestaan en elkaar nog lang niet zat maar ja, we horen de plicht in de verte alweer roepen, we hebben inmiddels de tienduizend kilometergrens overschreden maar nog steeds stappen we met even veel plezier in onze campie op zoek naar weer een nieuw avontuur en we komen terug met een rugzak vol ervaringen en heel veel foto's en prachtige herinneringen waar we een jaar op moeten teren want het zei al gezegd: volgend jaar gaan we weer naar lapland, het onbeschrijflijk mooie, uitgestrekte, rustige, minimalistische lapland....