nog zes nachtjes

nogzes nachtjes en dan is het zover.... op naar het noorden. we hebben het er uitvoerig over gehad, ook met kim en teun. wat willen we? we kunnen kiezen wat we willen: duitsland, schotland, frankrijk, italie, oostenrijk maar nee het vizier stond telkens weer op scandinavie. wel met één verschil, minder kilometers dan vorig jaar... ons hart ligt wel in lapland en we hebben ook verschillende keren overwogen om toch weer zo hoog te gaan maar uiteindelijk besloten om het wat lager te houden en wat langer op één plek. we willen vooral veel wandelen, fietsen ( de fietsen gaan mee ) en genieten van de natuur. maar zegt kim er moet wel rust en ruimte zijn. en dat is nu het voordeel van de camper, valt het toch tegen dan gaan we gewoon toch stiekem naar boven...

een echte planning hebben we niet, we hebben wat camperplaatsen en campings opgezocht wat een soort van route vormt en verder zien we wel, het weer en de schoonheid van de natuur bepaald waar we uiteindelijk belanden.je mag ook wildcamperen in zweden en noorwegen dus wellicht belanden we op een mooi plekje waarvan we nu het bestaan nog niet weten. één eis hebben de kids, we moeten naar radastrand bij de fam. van der werf in zweden en het liefst met de fam. bloem. nou dat lijkt te gaan lukken want zij gaan ook weer naar scandinavie en de kids bloem hadden dezelfde eis, dus waarschijnlijk volgt er in de laatste week weer een wierings onderonsje in zweden.

maar eerst is de bedoeling dat we langs de zweedse westkust omhoog gaan en vlak onder oslo noorwegen in duiken en langzaam richting bergen rijden, dan vanaf bergen langs de fjorden en dan via het binnenland van noorwegen ter hoogte van trysil zweden weer in en af te zakken naar radastrand en weer terug naar beneden. we pakken dan het gebied waar de elanden in overvloed voorkomenwant daar zijn we vorig jaar echt door gefasineerd geraakt... de koning van het woud.

maar eerst nog even de laatste loodjes voor we wegkunnen en zoals bekend wegen die het zwaarst......

we zullen in ieder geval weer ons best doen om reis je mee bij te houden en van foto's te voorzien en wat internet betreft zal het vast beter gaan dan helemaal bovenin scandinavie...