een angstig uurtje

We staan weer op zweeds wieringen, al een dag eerder dan gepland zijn we aangekomen. We hebben zaterdag nog wel een van de routes gereden maar het was zulk mooi weer dat we hebben besloten om zaterdagavond al naar rada te gaan. Even smssen waar de bloemetjes zitten en ook die waren onderweg naar rada, een dag eerder dan gepland. En zo staan we in colonne met uitzicht op het meer.....

Ook zondag was het prachtig weer, heri had een bootje voor de jongens gehuurd en om beurten werd er mee gevaren... om een uur of twaalf gingen teun en daniel er mee op stap... hengels mee en zwemvesten aan.... Wij dronken gezellig koffie met z'n allen en na een uurtje zegt jacco: 'ik ga even foto's maken van de mannen'..... hij kon ze alleen niet meer vinden.... Ze liggen vast in het riet te vissen maar hoe we ook speurden we zagen ze niet..... ik vond het natuurlijk al niet meer grappig maar volgens de rest kwamen ze zo echt wel weer opdagen... maar hoe we ook zochten en tuurden... geen daniel en teun.... Heri op de fiets de ene kant op, jacco met verrekijker de andere kant op, ik in paniek door het water te waden langs de rietkragen en julliet achter mij aan om te zeggen dat ze echt niet in zeven sloten tegelijk liepen maar mijn hart zat in mijn keel..... op een gegeven moment kwam jacco aan dat hij ze waarschijnlijk had gezien.... Aan de overkant van het meer bij de brug.... Ik ook door de verrekijker turen maar het enige wat je zag was iets wits met 2 rode stipjes dus wie zegt dat dat ze zijn..... uiteindelijk heeft jacco bij peter een motorbootje gevraagd en zijn ze naar de overkant gevaren en jawel daar zaten jut en jul heerlijk te vissen, zich van geen kwaad bewust.... Twee blije koppies...he wat doen jullie hier, gezellig.... Nou eh petra vindt het niet zo gezellig meer want jullie zijn wel erg ver uit het zicht.... Bootje aangekoppeld en daar kwam het hele gevolg het meer weer over.... Pffffffffffffffff.... De rest van de dag heb ik nog nagebibberd en teun die had de ochtend van zijn leven... ik ben in het midden van het meer ook nog uit de boot gegaan om te zwemmen mam........ ahhhhhhhhhhhhhhhh.......... Ik was heel blij dat hij s'avonds weer veilig in zijn bedje lag!!

Gisteren hebben kim en teun geklommen, een touwparcours dat hier is uitgezet in de bomen en als laatste een abzeilbaan het water in.... Helemaal leuk en s'avonds zijn ze met z'n drieen meegeweest met de korte kanotocht hier in de buurt op een mooi stil riviertje en voor de rest luieren we wat, het weer is hier prima, de muggen een stuk minder dan hoger op en de koffie laat zich gewillig zetten. Gisteren moesten we nog even opbreken om naar hagfors te gaan want wij hadden een lekke band. Nou als je er dan toch een moet krijgen is dit wel de handigste plek... er zat een spijkertje in maar het is allemaal weer verholpen en hij zit er weer om....

Vanavond gaan we nog een keer meedoen met het houtsnijden en morgen zien we wel weer want het is tenslotte vakantie.........