campie-jpkt.reismee.nl

Brandnetels en grind in Lauwersoog

Woesdagmiddag 16 juli om 15.00 uur was het dan eindelijk zover, we kunnen!!! Alles is aan boord dus hop met de geit, we hebben het vizier gericht op canping Lauwersoog, Midden in natuurgebied Lauwersoog en met een strandje erbij, lijkt erg leuk aangezien ze mooi weer opgeven. Onderweg even opgestoken in Kornwerderzand aan het water op een dagrecreatieplek om koffie te drinken en aan het begin van de avond rijden we de camping op. De mevrouw van de receptie pakt een plattegrond en vertelt ons waar we allemaal kunnen staan. "Ik vraag nog: dat zijn allemaal camperplaatsen?" Jazeker! We kiezen een mooi plekje uit op een veld dicht bij het strandje en ik vraag wat de kosten zijn voor een nacht. Oeps helemaal vergeten, ze moet de rekening nog uitprinten maar ik mag bij vertrek betalen hoor..... ja prima maar ik wil die rekening want mijn onderbuikgevoel zegt dat er iets niet helemaal klopt... en jawel 52 euro voor een nachtje..... "Nee.. mevrouw, ik heb gevraagd om een camperplek!" "Oh ja ha ha nou die zijn hier, we hebben geen stroom nodig maar zonder kan niet dus oke met stroom dan voor 29 euro een nachtje... vooruit maar! We zijn eigenlijk van plan meerdere nachten te blijven maar de camperplek is ergens achteraf op grind met een strook grind ernaast om op te zitten en een veld brandnetels waar vroeger ooit een paardenbak was. Op zich een prima plekje hoor om te overnachten maar dan voor 15 euro, dat zou dik betaald zijn. Jacco gaat bij het strandje kijken en constateert blauwalg dus zwemmen gaat hem ook niet worden.... We genieten heerlijk van onze bbq op ons grindpaadje omringd door Zwitsers, Oostenrijkers, Denen, Duitsers en Fransen en slapen prima maar langer dan een nachtje gaan we hier niet blijven!

De Jansens'

Heerlijk genieten maar met de gemaakte camper. Wij gingen met bloedheet weer naar Julianadorp am SER. Maar nu huilt de lucht. We rijden straks even naar huis voor droge spullen. Laat die ?? Nu maar weer komen. Groetjes van Sander, Sigrid, luuk, niet en jur.