Jawel daar is ie weer...... de hittegolf!!!!

Vrijdag 18 juli. We hebben van alles bekeken en kunnen maar moeilijk besluiten waar we naar toe zullen gaan. Uiteindelijk hak ik de knoop door, we gaan naar Drouwen naar kampeerterrein Borger bij het boomkroonpad, daar zijn we eerder geweest in de eerste meivakantie toen we campie gingen testen en dat is een prachtige plek midden in het bos. Fietsroutes en wandelroutes te over dus voor iedereen wat wils en met de warmte die ze opgeven is een schaduwrijk plekje in het bos wel prettig. We zetten de tomtom eerst op Houwerzijl want daar zit de theefabriek, een museum met theeschenkerij waar ze de grootste theekaart ter wereld hebben, 300 soorten, daar moeten Kim en ik echt heen, en de mannen..... die zijn snel overgehaald als we ze een lekkere wafel beloven. De temperatuur stijgt inmiddels flink en we zitten heerlijk in de prachtige tuin van de theeschenkerij. Kim neemt een fruitmandje en ik een hawai cocktail ( zo heet de thee ), Jacco neemt koffie en Teun cola, de theebarbaren!!! Verse wafels met slagroom en aardbeien en warme scones met slagroom en jam maken het helemaal compleet.... Ondertussen lopen de kippen gezellig door de tuin op zoek naar kruimels en de haan vindt Kim erg leuk, eerst springt hij op haar stoelleuning, tot grote schrik van Kim en als we hem wegsturen gaat hij als een waakhond naast haar stoel op de grond liggen. Voor we verder gaan kopen we nog een paar lekkere theetjes in het winkeltje en dan op naar Borger om de nodige boodschappen te halen voor de komende dagen, we zijn niet van plan weer na 1 nachtje te verkassen. De thermometer geeft 37 graden aan op de parkeerplaats bij de supermarkt, pffffffffffffffff Als we aankomen in het bos staat de boswachter toevallig net op het veld en dat is handig want ze hebben hier tegenwoordig een boekingscomputer. We willen graag een plekje in de schaduw met stroom, maar het plekje dat mooi in de schaduw ligt heeft geen stroom, geen probleem de boswachter boekt plekje 55 en we staan op plekje 56, we hebben een lang snoer dus de stroom halen we wel bij plekje 55 en als er iemand gaat zeuren zeg je maar dat het in overleg met de boswachter is gegaan, nou super zeg! Het ruikt hier overheerlijk naar dennenbomen en we laden onze spullen af, het is 32 graden in de schaduw dus we hebben elkaar weer gevonden hoor, de hittegolf en wij, Zweden, Lapland, Engeland/Schotland het maakt echt niks uit, wij hebben altijd de hittegolf te pakken, zelfs in Drenthe!! De hommeltjes halen ijverig honing uit de klaverbloemen en er schiet een muisje weg tussen de bomen, vlindertjes fladderen vrolijk rond en kinderen rennen lachend over het veld. We zitten tot laat buiten terwijl het houtvuur knettert in de vuurplaats en het muisje over Kims voeten trippelt.... dit is Vakantie met een hoofdletter!!