campie-jpkt.reismee.nl

Heet, heet , heet

Al in de ochtend is het 37 graden in de schaduw, we zoeken een schaduwplekje achter campie maar verkoeling geeft het niet, er is geen zuchtje wind, veel water drinken en yatzee spelen is onze overlevingsmodus. Jacco en Teun gaan s'middags een rondje lopen en Kim en ik vluchten campie in en zetten alle waaiers aan die we kunnen bedenken, ondertussen ruimen we af en toe een beetje op, doen een handwas en ..... Yatzee. En we krabben, of beter gezegd we proberen niet te krabben maar het is niet uit te houden, we zijn massaal gestoken gisteravond door de muggen, ze zijn bijna nog vervelender dan de muggen in Scandinavië. We hebben met z'n vieren ruim 250 muggenbeten, Kim is koploper met 93 beten, alleen op haar rechter voet heeft ze er al 26, ik ben een goede tweede en bij mij worden ze vooral zo lekker groot en rood, Jacco doet ook nog leuk mee en Teun komt er het beste van af. Maar ja ook dat hoort bij de natuur. Elmer, een outdoorinstructeur in Zweden zei ooit: "je moet er geen aandacht aan schenken en niets tegen doen, het hoort er bij en het gaat vanzelf weer weg..." Daar denk ik nu aan en het helpt........... helemaal niet!!! JEUK JEUK JEUK!! Maar klagen doen we natuurlijk niet he want dat doet iedereen al, we hebben mooi weer en zitten lekker in de natuur. De boswachter komt een praatje maken en het laatste weerbericht doorgeven, morgen wordt het maar 29 graden en s'avonds onweer en regen dan kunnen we ons voorbereiden want het kan erg spoken.