we mogen!!!!!

Zaterdag 3 juli 2015

Het is zover, we mogen….. maar voor we klaar zijn komen er nog heel wat dingetjes tussendoor en zo gebeurt het dat kim nog tot 5 uur s nachts aan het inpakken is en ik nog een uurtje langer doorhaal. En om 8 uur maar weer verder want alles zit er nog niet in hoor maar wat geeft het we hebben vakantie en we gaan naar Scandinavië!!!!!! Uiteindelijk is het half elf voor we vertrekken, de thermometer geeft 25 graden aan, de voorspelling is 40 graden maar dat zal toch niet gebeuren? We stoppen in Groningen om te lunchen, lekker een omeletje met Koburger ham, altijd goed voor het vakantiegevoel J. De thermometer geeft inmiddels 33 graden aan, pfff beetje warm…

En verder gaat de reis weer over de saaie maar noodzakelijke Duitse autobaan, ik doe lekker een dutje, zo lang was de nacht tenslotte niet. Koffietijd en tijd om te tanken dus een stop bij een tankstation, Jacco ziet een straaltje onder de motorkap vandaan komen op het rechter voorwiel… nee toch, geen pech hoor. Eerst maar even betalen, een rustig plekje zoeken en ons verkoelende ijsje opeten, ook ik kijk even met m’n technische oog maar ik zie geen straaltje hoor, misschien een zonnesteek met een hallucinatie over Noorse watervallen? Motorkap open en zaklamp er bij maar alles is echt droog… gelukkig!! Conclusie van onze technische man: het expansieslangetje van de koelvloeistof is overgelopen, dat komt namelijk precies uit bij het rechter voorwiel. Ja dat snap ik, campie heeft het ook gewoon heet, het is 39,8 graden, we trekken droge kleren aan, drinken koffie, halen een koud washandje over waar we maar bij kunnen en ja verder dan maar weer….

Maar het kan ons nog steeds helemaal niks schelen hoor allemaal, wij gaan naar Scandinavië!!!!!!

Denemarken, tijd om te tanken en voor droge kleren, maar het wordt al beter hoor, 35 graden nog maar, de hittegolf heeft ons dit keer al voor de vakantie gevonden, nou ja beter kunnen we het op vakantie een keer koel houden, ook wel eens leuk J. Nog een uurtje dan zijn we bij onze camperplaats, ben benieuwd, is toch altijd weer een verrassing, bestaat hij nog wel, is het veilig, we gaan het zien… ja hoor, hij bestaat en ja hoor het is veilig, zo’n 100 meter vanaf de weg staan we op een boerenerf op een grasstrook die is ingericht voor campers met picknicktafel, de mensen zijn niet thuis en we zijn de enigen. Aan de ene kant hebben we een koolzaadveld en aan de andere kant gerst en er zijn geen muggen, het is 28 graden, we hebben een niet meer geheel koud drankje (de koelkast krijgt het niet kouder dan 20 graden met deze hitte) we maken eten en zitten heerlijk in de natuur… perfectie bestaat niet maar dit komt toch wel heel dicht in de buurt hoor. En we zijn in Scandinavië!!!!!! Als de schemer invalt frissen we ons even lekker op en duiken boven de wol (eronder is nog steeds een beetje warm), morgen weer een dag….