campie-jpkt.reismee.nl

Op naar Hirtshals

Vandaag gaat de reis naar Hirtshals en overnachten we op de camperplaats vlak bij de boot. Geen mooie en bijzondere plaats maar gewoon praktisch. We zorgen dus dat we er niet al te vroeg zijn want er zijn leukere dingen te doen in Denemarken. We gaan naar Aarhus, de tweede grootste stad van Denemarken en cultuurstad van Europa in 2017. Op zoek naar een parkeerplek stuiten we op milieuzones en daar mag onze ouwe trouwe diesel niet in maar we vinden een plek op een industrieterrein 1.5 km van het centrum dus dat is prima te doen. We wandelen wat langs de winkels, kijken even bij een prachtig oud theater en mijn medereizigers begeven zich op grote hoogte boven de winkelstraat op een uitstekend plateau met een glasplaat waar je op kunt staan. Ik had graag mee gewild maar ja er moet iemand op de tassen passen hè ?
We hebben een lekker zonnetje met 23 graden. Heerlijk!! Lang leve de normale temperaturen.
Als we weer compleet zijn gaan we op zoek naar de foodhall waarover ik heb gelezen. Het is in een oude bushal dus alles ziet er nog industrieel uit en de hal staat nu vol met foodtrucks. Het zit op een paar honderd meter van het centrum onderweg terug naar campie dus ideaal. Het ziet er fantastisch uit. Overal tafels met banken en palletbanken om te lounchen. Binnen hangt overal kunst en de foodtrucks zijn kunst op zich. Er heerst een hippie-achtig sfeertje, kleurrijk, relaxed, een mooie mix van culturen en lekker eten en drinken. Ik voel me helemaal thuis. Er is eten uit alle hoeken van de wereld. Kim en Gideon gaan voor een maispitabroodje met kip en groentevulling met een pittige saus. Egypte ontmoet Zuid Amerika zeg maar. Teun en Jacco kiezen voor de Amerikaan. Teun pouled beef, een soort draadjesvlees op een broodje met salade en saus en Jacco een pouled chicken variant. Ik ga op de Franse tour met een crèpe met nutella en daarbij een smoothie van aardbei, appel en gember. Een lekkere en gezellige afsluiting van Aarhus....
Bij de camperplaats waait een stevige wind en de golven zijn woest. Ik hoop dat het morgen tijdens het varen rustiger weer is ?

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!