campie-jpkt.reismee.nl

Preikestolen

En dan is het zover... de dag van de preekstoel. De eerste campers vertrokken om 05.00 uur al van de camping. Wij hebben de wekker op 6 uur staan en vertrekken 06.45. Ze geven s'morgens nog droog weer op maar vanaf een uur of één gaat het weer regenen. Als we aankomen bij het parkeerterein staat het al behoorlijk vol maar we vinden nog een plekje. De voorbereidingen worden getroffen en na een preek van mij: rustig doen, niet in de buurt van de rand en regelmatig een berichtje sturen, vertrekken ze met z'n vieren. Ik ga niet mee, veel te hoog en m'n Ischias is net redelijk weg getrokken dus ik pas. Er wacht nog een mega afwas van gisteren, campie moet nog uitgesopt worden en we hebben nog wat natte was van de dikke regenbui dus ik vermaak me wel. Kim houdt de mannen in toom dus dat gaat goed komen. In 2 uur zijn ze boven en dat is best snel. Ik krijg mooie foto's van het uitzicht en ben blij dat ik beneden ben ?
Om 13.00 uur zijn ze weer beneden en vertellen enthousiast over de tocht en ze hebben echt prachtige foto's gemaakt... en het is droog gebleven!!
We besluiten om alvast een stukje van de route van morgen te rijden want daar zitten 3 veerboottochten in. De eerste blijkt van Tau naar stavanger te zijn maar dit keer mag campie mee. De boot komt er al snel aan dus dat is mazzel. We rijden door stavanger, 2 hele lange tunnels en dan staan we alweer voor een veerpont die er ook net aankomt. Het regent ondertussen flink maar ach we zitten binnen. We komen aan op een eiland wat er uit ziet als Engeland, zelfs met stenen muurtjes. Het is ondertussen 17.00 uur en als we een bord camping zien besluiten we te gaan kijken. We worden gevolgd door een Duitse camper en komen uit bij een boer. Het is hier afgelegen en prachtig. En eerlijk gezegd weet ik niet eens waar we precies zijn. En hoewel het hier erg afgelegen is en er volgens mij ook helemaal niet zoveel mensen op het eiland wonen heeft de campingeigenaar gewoon een mobiele pinautomaat en super snelle wifi. Morgen reizen we verder richting Bergen en hopen we dat het weer een beetje opknapt maar dat is altijd afwachten in dit gebied, het staat bekend om veel regen....

Reacties

Reacties

Kirsten

Wat gaaaaaaaaaaaf....Die foto's zijn supermooi!!!! JALOERS x kirsten

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!