campie-jpkt.reismee.nl

We zijn weer op pad

Het is regenachtig op de camping maar wij zijn blij met onze voorzieningen. We slapen uit, doen spelletjes, drinken thee en tussen de buien door spelen we een potje golfbiljard. Dat is midgetgolf op de hoogte van een biljardtafel en je speelt t met een keu. Helemaal leuk!!!
Dag 2 is echt regen, regen en nog eens regen. Maar vandaag wordt de nieuwe camper gebracht en wordt campie opgehaald en naar een depot gebracht. We moeten hem zelf overdragen dus jacco heeft om 20.00 uur afgesproken. Om 15.00 uur gaat de telefoon, de campermeneer is er.... spannend. Jacco gaat naar hem toe en even later rijdt er een bakbeest het veld op. Ik ben benieuwd naar de indeling. Ik vind het bij voorbaat al niks want campie is een vriend, campie past als een oude jas, alles heeft zn stekkie en overal hangen herinneringen. Maar ja, als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat. Dit is de beste oplossing en daar doen we het mee. Jacco regelt de papierhandel met de campermeneer en dan is hij van ons voor 16 dagen. Kim en ik gaan eerst een rondje met de sopdoek en dan overladen maar. De regen komt nog steeds met bakken uit de lucht dus Jacco rijdt ze naast elkaar en draait de luifel van campie uit. Teun in campie geeft spullen aan Gideon die heen en weer pendelt tussen de campers en Kim en ik richten in. Dat valt niet mee want ons nieuwe vervoermiddel heeft 4 kastjes minder, 2 lades minder, niet zo'n mooi randje waar maar liefst 18 bakken in kunnen en geen groot dienblad om spulen op kwijt te kunnen. Ook geen plek voor de flessen en de koffiepot en dat terwijl hij zes persoons is. Hij heeft wel een garage maar willen we daar de stoelen en tafel in kwijt kunnen moeten we het onderste bed van het achterin geplaatste stapelbed opklappen. Nu is dat niet zo erg want wij zijn met 5. Ook missen we de opbergruimte van een hele bank dus het is proppen geblazen. Wel hebben we een douche wat inhoud dat de ruimte voor het toilet heel krap is omdat er ook nog een wasbakje tussen gefrummeld zit. Het hebben van een douche in een camper heb ik nog nooit begrepen. Je hebt 100 liter water voor keukengebruik en toilet en zelfs als hij helemaal vol zou zijn heb je 10 emmers water om te douchen. Het kost een halve gasfles om het op te warmen en je kunt je kont er niet keren. Maak een ruimer toilet en kastruimte zou ik zeggen. Maar ja we doen het met wat we hebben en krijgen het er allemaal in. De cabine is luxe met luxe stoelen, overal lederen bekleding en luxe foefjes. Teun vermaakt zich met het electrisch uitklapbare trappetje en kiest voor het stapelbed met gordijntje!! Kim en Gideon gaan in het alkoofbed slapen en Wij maken een bed van de zithoek. Alles is op tijd klaar en campie staat op de parkeerplaats te wachten op zn derde keer sleepwagen. Maar om 20.00 uur verschijnt er niemand en om 20.30 uur ook niet en de sleepdiensten zijn hier echt stipt dus Jacco belt voor de verandering maar weer eens naar de ANWB. We willen echt dat het vanavond is geregeld want we willen om 06.00 uur rijden morgen en als campie nog niet weg is kunnen wij ook niet weg. De meneer van de ANWB zegt dat hij net met de zaak bezig is want er is iets niet goed gegaan met hun betaling aan het sleepbedrijf. Nee joh wat een verrassing. Of hij het dan wel nu onmiddelijk gaat regelen. Jaaaa tuurlijk meneer van Sinderen, komt goed meneer van Sinderen. Eerst zien en dan geloven meneer ANWB maar zowaar om 21.50 uur wordt onze vriend gehaald en scheiden onze wegen, auwwww!! We gaan vlug slapen en de volgende ochtend vertrekken we richting Trollstigen. Het is een mooie rit waarin 3 overtochten met de veerboot zitten en aan het einde van de dag bereiken we onze bestemming. Rond 20.00 uur beginnen we aan de afdaling. Het is lekker rustig nu en het uitzicht is adembenemend. Wat een natuurgeweld is hier te zien en dat allemaal ontstaan door twee botsende aardplaten. Het is de trollenweg en die zie je dan ook overal in de buurt terug komen. Als we bij de camping aankomen is die al gesloten en dus rijden we de trollstigen weer omhoog om te slapen bij het bezoekerscentrum, heel akelig ;)