campie-jpkt.reismee.nl

Vliegtuigspotten en konijnensloffen

We doen rustig aan vandaag. We eten het ontbijt lekker buiten en de vliegtuigen gaan ook al weer in grote getalen de lucht in. Onze buurman blijkt een heuse vliegtuigspotter te zijn. Hij heeft een nagelnieuwe camper met voortent er aan. Hij heeft in de voortent een tafeltje met daarop een laptop, een dik vliegtuigboek, zijn mobiele telefoon en een notitieboekje en zo houdt hij alles nauwkeurig bij over de opstijgende vliegtuigen. Nou een betere plek dan hier kan hij zich niet wensen. Zijn vrouw heeft konijnensloffen. Niet dat jullie iets hebben aan deze info maar ik vind ze schattig...
En ze heeft een elfje waarvan ze foto s maakt, in de boom en op de voortent, dat is vast haar hobby, wij vinden niks gek alleen heel bijzonder. Enne ik maak tenslotte muizen die ik ook op de foto zet en fotografeer Kiki de beer voor de oppaskindjes dus ik zeg niks....
Opeens hoor ik een zwaar geronk, vast een groot toestel, buurman komt naar buiten gespurt, ik weet het zeker, als buurman er voor naar buiten komt dan is ie bijzonder hoor. En jawel daar is ie... een hele dikke grote kist van de Emirates. Het is besmettelijk, ik begin ook al vliegtuigen te spotten. Na de lunch gaan we op pad naar ik weet nog niet waar, we zetten tommie op Fishguard waar we woensdag de boot hebben en zien wel hoe ver we komen. Onderweg krijgen we het verlossende bericht met de uitslag van Kims tentamen. Ze zit er een beetje over in want hij ging niet heel lekker en als ze hem moet herkansen moet dat op 1 augustus en dan zitten we nog in Ierland en moet ze dus terugvliegen. Maar hij is gehaald met een 8.5 dussss we blijven compleet. We vieren het met een dikke magnum bij het tankstation... weg stress... vakantie!!
We zoeken een plekje bij Brittstops en komen terecht bij een pub, de six bells in Penmark. De pub is gesloten op maandag maar we kunnen er gewoon op het parkeerterrein staan naast de wei met paarden, helemaal goed. Het was wel een uitdaging om er te komen, het laatste weggetje was zo smal dat we aan beide kanten met de spiegels door de hagen reden. Normaal hang ik uit het raam om te zien wat er in de bochten komt aangezien Jacco aan de verkeerde kant zit maar dat is nu geen optie. We konden niet eens uitstappen al zouden we gewild hebben. Ik hou van deze weggetjes, ze leiden vaak naar mooie plekken en natuurlijk kwamen we een auto tegen maar de mensen zijn hier behulpzaam en dus reden ze achteruit en maakten ruimte voor ons....

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!