campie-jpkt.reismee.nl

Op naar Ierland

We gaan varen naar Ierland, de prevakantie zit er op en we gaan nu echt beginnen. 13.10 uur varen we en we moeten uiterlijk 12 uur ingechecked zijn. Het is nog zo n 20 minuten van de pub naar de boot dus rustig aan starten we op. Nog even boodschappen doen en dan naar de haven. We kunnen al doorrijden naar het loket, we hebben de idbewijzen bij de hand maar de mevrouw wil alleen ons boekingsnummer.we krijgen een ticket en mogen door. We worden een soort loods ingestuurd en moeten parkeren. Er komt een man in een geel hesje met een detectieapparaat naar ons toe en hij vraagt Jacco om de motorkap open te doen. We vragen nogmaals wat hij bedoeld want wij verwachtten een binneninspectie en hebben de achterdeur al los. Maar nee.. hij wil echt onder de motorkap kijken. Nou dat mag ook hoor. Hij speurt de hele motor af, waarschijnlijk op zoek naar drugs want ja daar staat Nederland toch om bekend naast klompen, kaas en tulpen maar nee dat hebben we niet aan boord. Jacco moet zijn armen spreiden en wordt gechecked met het apparaat en dan mogen we door. Lijn 4, daar staan we nog wel even want de boot is net aangemeerd en moet nog helemaal leeg. We eten een broodje en zoeken de spullen op die we mee willen op de boot. Drie uur en een kwartier varen dus we kunnen nog wel wat doen aan boord.
We mogen een stukje rijden maar nog niet de boot op, we zijn de derde in de rij en iedereen loopt druk heen en weer met portofoons, een flink staaltje etherdicipline, Ellie Lust zou er trots op zijn. Dan komt er een touringcar aangescheurd met oudere mensen er in, deze mag direct aan boord, daar was het wachten dus op...
En dan mogen wij ook oprijden. We staan bijna voor aan in de boot dus met uitrijden zijn we snel aan de beurt. Het is inmiddels gaan regenen maar ach daar hebben we geen last van op de boot, dat beetje water extra in de Ierse zee zal geen problemen geven. Als we naar de lift en de trappen lopen kom ik de dikke man tegen die we eerder zagen lopen in de rij. Hij is met een bus onderweg met een jongere bijrijder. Het is een Zuid Amerikaans type en de 200 kilo tikt hij zeker aan. We raken aan de praat, hij rijdt door heel Europa om bestellingen te bezorgen. Waar ik vandaan kom, ahhh Holland, mooi land, hij is er laatst nog doorgereden op weg naar Hongarije, het is er plat en druk maar ze hebben goed spul zegt hij terwijl hij een beweging maakt alsof hij rookt. Ja tuurlijk daar zijn we weer hoor, Nederland voor al uw drugs (haha). Kim, Teun en Gideon zijn al naar boven en hebben een tafel bemachtigd. Dat is lekker want Kim wil aan haar fotoboek en ik ben bezig met mijn Jack Sparrow muis. Ik heb geen reisziekte pilletje ingenomen want de zee is rustig dus ik waag het er op. Het gaat prima, ik ben alleen duizelig door de lichte deining van links naar rechts maar van de golven heb ik totaal geen last, goeie gok. Achter ons zitten Nederlandse mensen, dat had ik al wel gehoord maar opeens komt de mevrouw naar me toe: ik zit al eens een tijdje te kijken maar wat ben je aan het doen? Hé joh op mijn achterhoofd staat schijnbaar ook: in voor een praatje. Volgens Teun stond het al op mijn voorhoofd omdat iedereen altijd tegen me begint te kletsen of ik tegen hen. Nou ik vind het gezellig hoor, ik vertel van de muizenuitdaging en ze vraagt of ik foto s heb van nog andere muizen. Ze vindt het super leuk maar haar ogen zijn echt te slecht voor dit priegelwerk. We raken aan de praat over reizen, zij zijn ook fan van scandinavië en ze heeft een zus in Noorwegen die glas in lood werk maakt in haar atelier. Nu zijn ze onderweg naar de ring of Beara om daar te wandelen. Ze wandelen van B en B naar B en B en de bagage wordt voor hen gebracht. En ze zijn ooit op de fiets naar de Noordkaap geweest. Wat een sportiviteit...
De tijd gaat best snel en we mogen weer terug naar Campie, dek 2, geen idee welke deur we moeten hebben. Dan zie ik mijn dikke vriend lopen, hij weet wel welke deur we moeten hebben dus ik volg. Hij gaat zn bus zoeken op de derde verdieping , dus ik roep hem dat hij nog een etage lager moet. We springen weer in onze ouwe trouwe diesel, mijn obesitasvriend en ik zwaaien nog even naar elkaar en dan mogen we rijden. Voor het eerst in Ierland, ik ben benieuwd. Het spettert een beetje en het eerste stuk is vrij vlak. We rijden dwars over zeg maar, richting de westkust. Ruim 400 km is Ierland in de breedte, voor onze begrippen een klein stukje want in Scandinavië zijn de afstanden veel groter. We hebben een camping gevonden iets voor de helft, the Apple, ze hebben boomgaarden en maken zelf appelsap. We worden vriendeliijk ontvangen en krijgen een fles appelsap als welkom. In de ene loods is een winkeltje gemaakt en in de andere loods zijn toiletten, douches, picknickbanken, een afwasplaats en en en een poolbiljart. We mogen zelf een plekje zoeken en vinden een mooie plek onder de bomen. We blijven 2 nachten zodat we de was kunnen doen en even uitrusten.....

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!