campie-jpkt.reismee.nl

Nieuwskierige agies

Pleisterdag vandaag, we slapen uit, het is een beetje wisselend weer. Af en toe een spetje dus was onder de luifel en dan weer zon dus was weer op de wind. Jacco is wandelen, kim en Gideon kijken serie in de tent en Teun is aan het chillen in de alkoof en ik laat dus de was uit. De nieuwe Ierse buurman, al behoorlijk op leeftijd, loopt langs en zegt dat ik goed bezig ben, nou dat vind ik zelf eigenlijk ook wel (haha). Als ik binnen aan tafel zit te schrijven, nog steeds in mijn Pyama, steekt er plotseling een hoofd naar binnen tussen het kattenstaartengordijn door. Het is buurman: hoe we hier zijn gekomen uit Nederland en wat we gaan doen. Joh nu staat er ook al boven de camperdeur dat ik in ben voor een praatje...
We kletsen even wat, hij zegt dat Ierland mooi en goedkoop is en dan gaat hij weer verder. Het liekt Wieringen wel zeg, niewskierige aagies (haha). Maar het kan nog erger, Jacco loopt rustig zijn rondje als er achter hem een auto aan komt en naast hem komt rijden, het raam gaat open, aan het stuur zit een man van een jaar of zestig, naast hem een oude man en achterin een oude vrouw. De bestuurder zegt: Hi, die oude dame achterin, hij wijst naar de oude dame, wil weten wie u bent en wat u aan het doen bent. Het is goed dat ik niet mee ben want ik had op zeker in mn broek gepiest. Ik ben Jacco, kom uit Nederland, ben op vakantie en loop een rondje hier. De oude vrouw is tevreden met het antwoord en weg rijden ze weer. Nou dat is toch om te gieren... We lunchen met verse aardbeitjes van de boerderij, geen opgejaagde kweek, geen grote waterige vruchten maar zongerijpt en vol smaak zoals een aardbei bedoeld is. Ze doen me denken aan de aardbeitjes van opa Kok die we altijd samen plukten in de tuin. Frambozenaardbeien noemde opa ze altijd en zo smaken deze ook... heerlijk!! We gaan allemaal nog even douchen zodat we de was nog even weg kunnen draaien en weer schoon voor zijn. De schoonmaakster is bezig in het damestoilet en vraagt of ik aan de andere kant van de schuur wil douchen. Tuurlijk geen probleem. Er is een rij douches, aan de bovenkant open met uitzicht op het dak van de loods. Achter de deur zit een langwerpige ruimte met in het midden een douchegordijn. Daarachter zit de douche. Het is basic met 3 haken voor je kleding een spiegel met plankje er onder en de douche is eenvoudig met de koperen leidingen in het zicht. De muren zijn van grijs geschilderd beton en via het dak van de loods komt de klimhortensia naar binnen en groeit de douche in. Ik vind het prima, de straal is zacht maar warm dus helemaal goedgekeurd wat mij betreft. Als ik klaar ben kom ik de schoonmaakster tegen en ik zeg haar dat het er netjes uit ziet. Ze vertelt dat ze uit Slowakije komt, dat haar dochters en de kleinkinderen hier wonen en dat haar man in Slowakije werkt en af en toe over komt naar Ierland. Volgende week gaan ze met de hele familie naar Slowakije want dan wordt hij zestig en dat is groot feest. In oktober gaat ze helemaal weer naar huis om dan volgend jaar weer terug te komen. We kletsen nog wat, ik wens haar een fijn feest en dan gaan we ieders weer verder met onze eigen bezigheden. Jacco heeft de Ierse buurtjes nog even geholpen met het opzetten van hun nieuwe partytent en een rondje over het bedrijf gedaan. Ze hebben Nederlandse roots. De grootouders zijn in de zestigerjaren geëmigreerd naar Ierland omdat ze hier een groter bedrijf op konden zetten en dat is gelukt. Ruim 40 ha waarop ze fruit, voornamelijk appels telen en daarvan sap, jam en cider maken. Ondertussen zie ik door het raam bij een caravan verderop opa pantoffels schuivelen, een oude man met van die echte opa pantoffels, die helemaal dicht zijn, mijn opa had ze ook altijd. Hij is met ik denk zijn twee zoons die er allebei een beetje zonderling uit zien. De ene slaapt in een tentje en de ander in de caravan. Een schattig tafereel. We buigen ons nog eens over de kaart en besluiten om toch eerst naar beneden te gaan naar het Zuid Westen want dat schijnt heel mooi te zijn......

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!