Cork

We vertrekken op tijd naar Cork, Kim heeft wat bezienswaardigheden opgezocht en een route uitgestippeld. De dingen zitten nogal ver uit elkaar dus wordt het een tour met Campie. Ook hier overal balken boven de weg maar bij de eerste bezienswaardigheid, een soort heelalcentrum zijn de balken open omdat er allemaal vrachtwagens staan met stroom en filmapparatuur dus kunnen wij er ook parkeren. Das mooi maar blijkt weinig zin te hebben want het is gesloten wegens filmopnames (haha).
Op naar het volgende adres, het stadion van de voetbalclub uit Cork. We rijden en komen in een woonwijk terecht, we zien wel de lichtpalen maar niet hoe we er kunnen komen. Uiteindelijk komen we terecht op het parkeerterrein van de Aldi en vandaar uit lopen onze 3 musketiers naar het stadion toe. Ze zijn met 10 minuten terug, ze konden bijna niks zien omdat de poort dicht was en het is niet veel groter dan bij Succes...
En dat is dan een Ierse eredivisieclub ala Feyenoord of PSV. Het moge duidelijk zijn, voetbal is hier geen populaire sport dat is cricket in Ierland. Maar dat was dus bezienswaardigheid 2 die niet geheel volgens plan verliep. We doen gelijk even de nodige boodschapjes en dan op naar punt 3 de Engelse markt. Een mooie hal waar groenten en andere levensmiddelen als specerijen worden verkocht. Maar raad eens wat? Geen parkeerplek in het centrum en daarom heen te vinden waar een hoger voertuig kan staan. We rijden wel voor de hal langs en door de winkelstraten maar daar blijft het bij. Ik heb wel besloten nu dat als we een stad groter dan Den-Helder willen bezoeken we dit voortaan met het openbaar vervoer gaan doen vanaf een plek buiten de stad. Dit werkt gewoon niet en dat is jammer. Punt 4, een oude gevangenis wat een mooi oud gebouw is en punt 5 de universiteit liggen dicht bij elkaar. Maar mijn hemel wat staat het verkeer overal vast. Het duurt en duurt, we worden er baldadig van. Ik zit achterin want Kim doet de navigatie en begin vast aan ome Leo de winkelmuis. Teun is aan het mensen spotten en ziet een mevrouw in een te strakke jurk en geeft haar de titel paarse rollade. Er loopt een flamingo langs, of te wel een mevrouw met roze haren en een man met moker lelijke schoenen. Nou ik ben weer bijgepraat hoor...
De universiteit is een soort van het Ierse zusje van Gideons universiteit en een heel mooi oud gebouw en ook de gevangenis is mooi om te zien. We zijn inmiddels wel klaar met de drukte en besluiten naar de ring of Beara te rijden. De Ierse buurman heeft ons vanmorgen verteld dat we die zeker niet over moeten slaan. Hij vindt het de mooiste route van de drie ringen. De hele atlantic way is mooi, zeker in het noorden, daar komt hij vandaan. De oostkant kunnen we zo naar beneden kachelen want daar is geen moer aan volgens hem. Zeker met mn broertje gebeld want die zei precies hetzelfde (haha).
We rijden onderlangs en stoppen nog even in het prachtige plaatsje Timoleagh waar een mooie oude ruïne staat en dan is het al weer tijd om een overnachtingsplek te zoeken. We vinden er weer een aan een haventje waar nog een aantal campers staan, met voorzieningen voor campie en een toilet voor ons, helemaal top weer, er is veel reuring van de camper en bootjesmensen, gezellie....