campie-jpkt.reismee.nl

Start ring of Kerry

We gaan op tijd op pad, de Healypass is ons eerste tractatie deze morgen en wat voor een. Wat een prachtige route door de bergen via smalle slingerende weggetjes, dwars door de ruige natuur. Daar wil je wel mee wakker worden hoor. We komen weer uit op de ring of Beara, de ring die door de Ieren zelf als mooiste wordt betiteld omdat hij het minst toeristisch is. We rijden de ring verder af en bij Kenmare gaan we over op de ring of Kerry, de meest bekende en meer toeristische ring. We hebben van onze personal gids, mn broertje, weer veel info gehad en soms lijkt t bijna of je de plek al kent. We stoppen bij Ladies View, een prachtig uitkijkpunt waar mn broer, Dina ten huwelijk heeft gevraagd, nou dat moeten we natuurlijk even nader bekijken. We keuren het goed hoor, prachtige plek!! We kijken even rond in het souvenirwinkeltje en dan zetten we koers naar Killarney, een grotere plaats op deze route. Hier zie je overal Jaunting cars rijden. Ouderwetse soort open koetsjes uit de 19e eeuw met 2 wielen en met een paard er voor. We overnachten bij een pub langs de gap of Dunloe, een mooi stuk berglandschap waar we morgen een route gaan rijden. We drinken wat in de pub en slapen op de parkeerplaats onderaan een groene heuvel, helemaal goed!!

Alex en Cobi

Het leest weer als een roman. Fijne vakantie verder.