campie-jpkt.reismee.nl

Horror ijsje

We komen wat traag op gang vandaag maar dat mag want we hebben tenslotte vakantie. Ik ga nog even douchen en heb mijn douchemunt mee. Ook mijn telefoon en bril, dat neem ik normaal niet mee maar vandaag heb ik het gevoel dat het mee moet. Ik heb mijn haren gewassen en mijn gezicht en ploep uit gaat de douche. Uuuuuuh tja en nu, ik ben nog niet eens gewassen, ik ben echt snel dus langer dan 3 minuten sta ik echt niet en je kunt 7 minuten voor een muntje. Nou dan had ik dus een voorgevoel met mn telefoon en bril, dus even Jacco bellen en kort daarna hoor ik Kim: mam waar ben je? Nieuw muntje er in en nu is ie natuurlijk niet op te krijgen. Deze doet het wel 7 minuten en ik ben in 2 minuten klaar. Dus schoongespoeld ben ik nu in ieder geval zeker. We vertrekken rond de middag vanaf deze mooie camping en verder gaat de reis over de ring of Kerry. We komen langs een elfjesbos, een soort klimbos met ienie mini huisjes voor elfjes. Kim en ik krijgen last van onze sprookjesboskriebels en moeten gewoon even kijken. Kim oppert dat we de Jack Sparrow muis mee moeten nemen om foto's te maken en ik neem Kiki, de leerbeer van de oppaskinderen, die ook mee op vakantie is, mee. We zien er vast heel raar uit met een beer onder ons arm en een muis in de hand maar ach, kan ons niks skele hoor (haha) de mannen lopen achter ons aan alsof het heeeeeel normaal is en we klauteren de heuvel op. Ik snap direct dat iemand hier op het idee van elfenhuisjes is gekomen want het is echt een prachtig stukje bos. Je zou serieus niet eens verbaasd opkijken als Tinkerbell hier in hoogst eigen persoon zou neerstrijken op een tak... en de huisjes zijn echt te schattig. We maken onze foto's, genieten van de route, Jack en Kiki gaan weer mee de camper in en als schijnbaar heel normale camperaars trekken we weer verder. We wijken uiteraard van de route af want er is een smal weggetje dat ons roept en komen uit bij een mooi strand, Rossbeigh strand. Het is lekker weer met een zonnetje en af en toe een paar spatjes regen maar die vallen echt reuze mee, dus springen we de camper weer uit en binnen een paar tellen is de jeugd, daar hoort Jacco ook bij, beneden op het strand en staat met de voeten in de Atlantische oceaan. Nou dat gebeurt ook niet elke dag dus dat is best bijzonder. Ik zit op een muurtje in het zonnetje met mijn benen op een grote steen en kijk eens lekker rond. Jacco loopt door het water, de kids maken springfoto's van elkaar, er lopen paarden over het strand en door het water, die maken een mooie buitenrit. Er staat een zoenend stelletje aan de waterkant maar verder is het lekker rustig op deze mooie plek. Gideon zoekt schelpen en Teun stenen, dat deden Kim en Teun vroeger ook altijd alleen zijn ze nu wat selectiever en gaan er maar 5 stenen mee ipv een hele kruiwagen omdat ze allemaal zo mooi zijn (haha). Als iedereen weer boven is halen we een ijsje bij de mooie met disneyfiguren beschilderde ijscowagen. Als je de verkoper ziet durf je bijna geen ijsje te halen. De man ziet er eng uit met een sluik kapsel dat aan zijn hoofd plakt, een miezerig snorretje (zo een van neem dan geen snorretje), ook zijn kleding is apart, een overhemd in een veel te hoog opgehesen broek. Ik zou zo een boek kunnen schrijven met hem in de hoofdrol. Hij zou dan een seriemoordenaar zijn die meisjes met zwarte haren vermoord omdat hij vroeger door zo'n meisje is gepest. Hij blijkt dan enorm intelligent te zijn en een creepy kamer met foto's van de meisjes en een hele tijdlijn van wanneer ze wat doen zodat hij precies weet waar en wanneer hij toe moet slaan. De modus opperandi is altijd hetzelfde en er worden minstens 6 meisjes vermoord voor hij wordt opgepakt. Hij woont nog thuis bij zijn lieve oude moedertje en in zijn slaapkamer hangt nog zijn kinderbehang met schaapjes en tractoren. Maar genoeg gefantaseerd, ware schoonheid zit van binnen en dit zal dus gewoon een lieve man zijn, maar zonderling is hij wel... zijn naar voren gebogen hoofd, alsof zijn nekspieren verlamd zijn wakkert mijn fantasie weer aan, maaaar we kwamen een ijsje halen dus die bestellen we, spikkels, chocolade, marshmallows, alles kan er op. Als we naar de camper lopen grom ik in Teuns oor: die saus die hij op de ijsjes doet is van giftige bessen zodat iedereen straks ontzettend ziek wordt, behalve ik want ik ben te dik voor de lage dosis gif en wordt alleen maar misselijk. Teun vindt het een leuke theorie die inderdaad bij deze man past dus ik zeg nog snel: niet tegen Kim zeggen hoor want dan hoeft ze dr ijsje niet meer. Arme man, sorry hoor meneer, het zijn alleen maar hersenspinsels van mij, niet persoonlijk bedoeld. Het ijsje was heerlijk en niet vergiftigd dus we rijden gewoon verder, over een nieuw smal weggetje dat stijl omhoog loopt, hij is op het randje en gelukkig komen we geen tegenliggers tegen want dat is echt heel vervelend als je stil moet staan op een stijle helling en daarna weer weg moet rijden maar owww wat is ie de moeite waard. We komen terrecht op weer een prachtig stukje langs de oceaan, echt een ruig stuk met kliffen en rotsen en beukend water dat breekt op de rotsen. We rijden en genieten en dan weet Kim ons te vertellen dat er een chocolaterie dichtbij zit. Nouuuuu het is koffietijd dusssss.... Het begint net te spetteren als we uitstappen dus vlug naar binnen. Alleen de geur is al goddelijk. We kiezen allemaal een taartje uit en ze hebben chocomel met verschillende smaken. Kim en ik kiezen de caramel en wat is ie lekker. Samen met het taartje is het wel een hele maaltijd en je voelt ploep ploep op beide heupen een spoiler uitklappen maar het is de zonde meer dan waard!! We krijgen nog een proeverij van 5 smaken chocolade en bonbons, kopen nog wat chocolade voor het thuisfront (het is nog maar de vraag of het daar ook echt aan gaat komen of dat het sneuvelt onderweg) en dan is het sluitingstijd en vertrekken we, de spetters waren een stortbui geworden maar die is inmiddels al weer over dus dat treft. We waren van plan om vandaag tot Sneem te rijden want daar is een Britstop maar dat is nog 50 km en eigenlijk willen we morgen nog hier wat dingen bekijken maar hier is niet echt een camping oid. Nu mag je in Ierland vrij staan in overleg met de eigenaar van de grond maar dat is lastig als je in de middle of nergens staat. Ik zie ergens bij een haventje een camper staan en het is even zoeken hoe er te komen. Het is bij een watersportclub. De camper is verlaten maar er staat wel nog een buscamper met mensen er in. Dus we hebben het even netjes gevraagd binnen en geen enkel probleem als we daar gaan staan en we mogen ook gebruik maken van de toiletten als er iemand aanwezig is. Nou dat is top, dan hoeven we niet verder te zoeken en kunnen we morgen hier verder op onze ondekkingstocht. Het is wel heeeel winderig deze avond, we verzetten 3x de camper maar het gas van de koelkast blijft uitwaaien en af en toe heb je het gevoel dat de camper op zn kant gaat, de regen striemt tegen de ramen, het lijkt wel herfst....

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!